Jump to content

GPS Shipmate RS 5500, brukermanual?


Maika

Recommended Posts

En GPS Shipmate RS 5500 (med avklippet antenneledning!) fulgte med båten min da jeg kjøpte den.

Den har et display i tillegg til en stor kontrollboks, bilder kan evt. legges inn.

 

Er det noen som kjenner til denne, har brukermanual, er det verdt å prøve å fikse antenneledningen/kjøpe ny ledning?

Link to post
Share on other sites

Hei. Har ett lignende problem med en Shipmate RS 5800/c denne er fra 96. Montert ny i båten. Virka når jeg kjøpt båten for 2 år siden. Nå kan jeg slå den av og på men gps koordinatene endrer seg ikke. Har håndbok til denne på engelsk. Den er levert av Simrad. Var i kontakt med dem å de kunne evt komme å se på den. Kan være antenna eller kabelen. Bruker den ikke men kunne vært kjekt å ha som reserve. Går an å lagre 500 WP og 30 ruter.

Link to post
Share on other sites

Jeg har nå fått tak i brukermanualen fra en vennlig sjel ute på det store internettet:)

Da dette gjelder en GPS som er over 12 år gammel, tar jeg sjansen på at jeg ikke blir saksøkt når jeg tilgjengeliggjør den for andre interesserte på min hjemmeside (så fort jeg får den opp igjen).

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Jeg har også en RS-5800 fra langt tilbake, 1993 tror jeg . . .

 

Den har virket helt fint inntil den plutselig begynte å få Alzheimer; den glemte både hvor den var og hvor den hadde vært. Det viste seg at det innvendige batteriet, det som sitter rett på et printkort, hadde utåndet.

 

Jeg fikk tak i et nytt batteri som jeg loddet inn og da virket den helt fint et par år til, men så begynte den å tulle igjen. Da fikk jeg anledning til å prøve den mot en annen antenne; noe som viste at selve GPS'en egentlig virket fint. Dermed kjøpte jeg antenne på e-bay, men før jeg fikk prøvet den skiftet jeg like godt til helt ny GPS.

 

Jeg har også komplett håndbok som kan stilles til rådighet hvis noen skulle trenge en kopi.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 6 år senere...
  • 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...