bliss X Startet 18.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 18.Januar.2005 Det er sikkert mange som vil være uenig med meg i dette men jeg synes dette er helt på trynet: Ny Gib SEA 41 Utstillingsbåt kr 890.000 Det var da utrolig billig for en 41 foter tenkte jeg. Ikke at gib Sea er min favoritt, men likevel ... 890.000 !!! Så kommer det jeg kaller tilleggsopplysninger med liten skrift: Båten står hos Dufour, og frakt, rigging, utlevering i La Rochelle i Frankrike, kommer i tillegg på ca kr 25.000 Båten er priset ex mva. Prisen for meg, Per og Pål og alle oss vanlige dødlige er altså ikke 890.000 men ca 1.2 mill Jeg misliker den måten å annonsere båter på Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 18.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2005 å prise mot "forbrukermarkedet" uten MVA inkl i prisen, er faktisk ikke lov. SmartClub ble banket av forbrukermyndighetene for dette.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Ludde Svart 18.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2005 Helt enig Lasse. Kan ikke være annet enn en måte å annonsere båt på for å få maskimal stoppeffekt av annonsen. Med mindre den er rettet mot de som har ambisjoner om å starte opp seilbåtuleie i Frankrike da. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
HaJ Svart 18.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2005 Enig med deg Lasse Så mye av det samme da vi leita etter ny bil i fjor. Det ble annonsert med priser hos importørene, mens den reelle prisen hos forhandlerne var langt høyere da transport, klargjøring m.m. kom i tillegg. Ikke så stort sprik som i denne saken som det vises til, men det er uansett villedende markedsføring. Liker det ikke Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
Scand_550 Svart 18.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2005 hva med denne da?? http://www.baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=18643 PRISEN ER Å FORSTÅ INKLUDERT NORSKE AVG + EVENTUELL FRAKT. Kan vel ikke stemme dette Har ikke greie på seilbåter men denne båten er jo nesten 50 fot så jeg synes prisen er usedvanlig liten.. eller tar jeg helt feil Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 18.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2005 (redigert) Prisen er nok til å stole på den.. Har fra "informerte kilder" om at selgeren kan være likeså Har forresten ytterligere 3 båter, GibSea 33 & 42, samt en ATOLL 4. Raringer de der ATOLL`ene.. Ser ut til å ha "capsen" bak fram.. Suzuki Redigert 18.Januar.2005 av Suzuki (see edit history) Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Scand_550 Svart 18.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2005 Syntes båten var skikkelig lekker jeg kan jo nesten selge huset å flytte i båten sikkert godt med plass. 5 meter bred å greier.. hadde jeg hatt masse penger så... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 18.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2005 Prisen er nok til å stole på den.. Har fra "informerte kilder" om at selgeren kan være likeså Har forresten ytterligere 3 båter, GibSea 33 & 42, samt en ATOLL 4. Raringer de der ATOLL`ene.. Ser ut til å ha "capsen" bak fram.. Suzuki Likte ikke det rare taket men .... Dette må da være litt av et kupp? Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 18.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2005 Likte ikke det rare taket men ....Har sans for det som ikke ser likt ut som alt annet. Og så var det ikke direkte stygt, kanskje tvert imot. Skulle i alle fall klart å leve med det.... Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 18.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2005 Dette må da være litt av et kupp? <{POST_SNAPBACK}> Det var det jeg også trodde. Syntes nesten det var for godt til å være sant. Nesten litt muffens... Men som Suzuki sier er selger seriøs så Løp å kjøp.. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 18.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2005 Når det gjelder den første annonsen på gibsea 41, så tror jeg han har tenkt på den som en mulighet for folk som skal på langtur. Da kan man jo kjøpe båten eks moms og seile rundt jorda. Etterpå selger man den i stedet for å ta den til norge. Er det så uvanlig, da? Ser forøvrig dufor 43 veldig billig med kjølskade på baatnett. Samme selger som atollen. Veldig gunstig pris hvis en finner et sted der nede som kan reparere den. Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
bjoris Svart 18.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2005 Prisen er nok til å stole på den.. Har fra "informerte kilder" om at selgeren kan være likeså Har forresten ytterligere 3 båter, GibSea 33 & 42, samt en ATOLL 4. Raringer de der ATOLL`ene.. Ser ut til å ha "capsen" bak fram.. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Jeg har snakket med de angående 33èn. Dette er utleiebåter som ligger på Mallorca. Frakter kommer i tillegg. Skulle være i ok stand, men de visste ikke om de var solgt, forstår det slik at de kjøper gjennom en agent. Det virker svært rimelig, 33 foteren hadde kommet på litt over 500 levert i Norge. Det er ca 150 under vanlig pris, men når du ser at båten har vært i charter i 4 år så vet jeg ikke. Det kan være verd å gi en del ekstra å kjenne historikken og ha en båt som ikke har blitt brukt så veldig mye som disse... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Skipper Worse Svart 18.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2005 Prisen er nok til å stole på den.. Har fra "informerte kilder" om at selgeren kan være likeså Melder meg på her ... har nettopp kjøpt båt gjennom Stavanger Marinesenter/Roland. Kan ikke annet enn rose mannen på alle måter. Han fortalte om utenlands-opplegget at han tar inn båtene i egen risiko og vanligvis er intet endelig før kjøper har sett båten. Høres fornuftig ut, det. Tror han kan anbefales. Men som alltid: Selgere er jo selgere. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Stavanger_Seil_AS Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Jeg har sjekket i "hele" europa inkl. Tyrkia osv.. Prisnivået er etter min mening generelt sett ganske likt om man tar hensyn til 50-100 000 i frakt og noe ekstra for øket risiko og skrantende vedlikehold/spesiell finish, manglende sprayhood, lukket pulpit osv osv. (ellers ville mange flere i Norge jobbet med dette) Muligheten for "kupp" spesielt på treigere omsettelige/ukurante båter over 48 fot er muligens betydelig større i middelhavet enn i Norge. (har ikke sjekket noe særlig blant disse) Har ingen statistikk men jeg får i ny og ne tilbakemelding fra kunder som har havnet i rettsapparatet da de har kjøpt "katta i sekken" ved å kjøpe i utlandet. Jeg tar forbehold om at det er en historie som har gått gjennom flere ledd, men slik jeg er blitt referert et lite utsnitt av en rettssak i Stavanger var konklusjon at båtmegler ikke ble stilt til ansvar da kjøper hadde vært naiv ved å tro at han skulle få mye mer i landet båten ble kjøpt ifra og megler ikke kunne lastes for feil ved båt som ble oppdaget ved overfart til Norge. Å seile en båt hjem fra utlandet er heller ikke helt risikofritt som vi har fått alt for mange eksempler på de siste årene. Ønsker man de fire "harde" ukene det vil være å seile hjem en båt fra middelhavet for turen sin del så ... Men det er ingen tur man med fornuft tar med "vanlige" unger på etter mitt vett. Og er man ikke spesielt kyndig så må man regne med at noe skjer underveis som innebærer forsinkelse, ting man helst skulle unngått, ekstra kostnader osv. For ikke å virke for negativ så støtter jeg at positive kan være at båtmeglerene ofte er ekstra flinke til å finne "kuppene" og flinke til å rettlede med det praktiske ifm. kjøp, hjemhenting osv. Skulle noen ha spesiell interesse for dette så tar jeg gjerne en diskusjon på "kammerset". Atle Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 20.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2005 Det er sikkert mange som vil være uenig med meg i dette men jeg synes dette er helt på trynet: Ny Gib SEA 41 Utstillingsbåt kr 890.000 Det var da utrolig billig for en 41 foter tenkte jeg. Ikke at gib Sea er min favoritt, men likevel ... 890.000 !!! Så kommer det jeg kaller tilleggsopplysninger med liten skrift: Båten står hos Dufour, og frakt, rigging, utlevering i La Rochelle i Frankrike, kommer i tillegg på ca kr 25.000 Båten er priset ex mva. Prisen for meg, Per og Pål og alle oss vanlige dødlige er altså ikke 890.000 men ca 1.2 mill Jeg misliker den måten å annonsere båter på <{POST_SNAPBACK}> Synes annonsen ser helt kurant ut. Varen som frembys selges fra, og leveres i utlandet. Det ville vaert unaturlig om prisen skulle vaert oppgitt med norsk moms saa lenge kjoeper maa ordne evt frakt hjem selv. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.