Sjeldenutpå Startet 27.April.2012 Link til dette innlegget Startet 27.April.2012 Hei! Eg holder på å hente inn pris på baugpropell. Osvik 34, aluminiumsbåt. Men det kan være vanskelig å få plass hos lokale båtprodusenter. Alternativet er å slippe på vanlig leige-plass, og så sveise sjølv. Men eg har aldri sveist aluminium, så kunnskapen er minimal. Eg er usikker på om apparatet mitt er kraftig nok uten å forvarme myyye. Nokon som kjenner til aluminiumssveising, og kan bidra, iallefall med tips og råd ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Rångepådl Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Snakk med Halleraker Mek. på Bømlo (Melandsvågen) Kåre Halleraker på tlf. 40401968. De er flinke med alu. og har både slipp og kran til å ta opp båten med. Går du gjennom Røyksund Kanalen og Kuleseid Kanalen er det ikke lange turen for deg Sitér dette innlegget Link to post
ingebjørg Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Snakk med Oddvar på Oma slipp på Stord, dei har krane til å heisa båten på land med og utstyr til å sveisa aluminium med. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Trur eg har funnet en ordning i Dåfjorden Så var det å finne/velge visp då... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
BØstrøm Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Måtte tilslutt sjekke denne tråden. Trodde det var etterlengtet skipstunnel som skulle sveises, men det blir vel en litt stor jobb tilogmed for verkstedet i Dåfjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.