Jump to content

hvilken motorbåt skal jeg velge 200 000- 350 000

:båt1

Recommended Posts

Hei og hopp alle båtvenner! :flag_bp:

har nå bestemmt meg for å kjøpe meg ny båt til neste sessong men hvilken skal jeg velge?

jeg har noen få krav til den nye båten

-En fast dobbelseng.

-Litt høyrere fart enn det jeg har i dag (i dag marsjer jeg på 8 knop)

-Pen kvalitetsbygget båt med fin innredning i flotte martrialer.

utvendig treværk er ingen hindring men det kan gjærne være glassfiberskrog (treskrog kan selfølgelig vurderes)

på forhånd takk!

• 1 måned senere...

Har du kikket på Skarpnes 30? http://www.batborsen.no/index.php?page=vis_artikkel&ArtikkelID=192

Har ikke sånn båt selv, men er temmelig sikker på at dersom jeg noen gang skal konvertere fra tre til plast, blir det til en Skarpnes 30.

Redigert av Trond Østli (see edit history)

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Jeg synes kvalitetsinntrykket på Agder 840 gjennomgående er bedre enn på Skarpnes 30. Dessuten liker jeg at Agderen har sideforskjøvet inngangen til akterkabin slik at det er en dobbeltseng der bak. (Mange har i tillegg en barneseng.) Jeg har også hørt at Agderen er bedre enn Skarpnes i sjøen, men det skal jeg være forsiktig med å påstå uten selv å ha prøvd. En ting som ikke skal undervurderes er targabøylen på Agderen. Det gir deg bl.a. mulighet for å kjøre med bakerste kalesjedel oppe, mens du har fremre av. Fint på dager med vind aktenfra. Har ikke sett noen Skarpnes 30 med targa, men mulig det fins. Vi er meget godt fornøyd med Agderen vår ihvertfall. Ankervinsj er et "must" i begge. Lykke til!

Redigert av Møkkalasset (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...