M/Y Ellen Marie Startet 12.Mars.2003 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2003 Hei Er ny her på siten, men kaster meg utpå med et spørsmål. Har tenkt å kjøre båten fra Langesund til Oslo ifm. messa, og legge meg på en eller annen gjesteplass. Usikker på hvor, men så sentralt som mulig. Regner med at Herbern ( er det ikkke det det heter, da?) har plass på denne årstiden, men om det er åpent er et annet spørsmål. Vel, så til det jeg lurer på om noen kan svare på; Er det mye is i fjorden? Jeg var en tur i Sverige for tre uker siden. Da var det mye is og isflak i ytre Oslofjord. M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Allan E Svart 12.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2003 Jeg har kjøpt en båt som ligger på fornebu marina, det er jo ganske inneklemt men der ville ikke isen gå føre påske trodde de. Denne isen som ligger å sperrer mindre plasser sprekker vel også opp og kommer drivende. God tur!! Hilsen en som venter noe for jæ... etter å komme på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 12.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2003 Det er ganske drøyt hva enkelte kan komme med av påstander på tråden "En trist dag". Men det er jo fritt fram slik det nå er. Heter det ikke: Å slå en som ligger nede? Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 13.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2003 Det er ganske drøyt hva enkelte kan komme med av påstander på tråden "En trist dag". Men det er jo fritt fram slik det nå er. Heter det ikke: Å slå en som ligger nede? Sitér dette innlegget Link to post
Janef Svart 13.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2003 Venter bare på å komme ut av båthavna i Oslo. Sist søndag var det klart vann fra båtplassen og over til andre siden, men det var noe ekkelt skittengrått som sperret veien ut av havna. Og attpåtil disse rare menneskene som driver og borer hull ute på dette skittengrå - leter de etter olje mon tro Synes forøvrig at dette var en interessant tråd, og har bitt meg merke i hvor dårlig webkameradekning det er mellom Oslo og ut fjorden. Aker brygge, Oslo havnevesen (når de virker), Drøbak, Horten er det jeg finner og som viser farvannet. Noe som har ideer Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 13.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2003 Det er ganske drøyt hva enkelte kan komme med av påstander på tråden "En trist dag". Men det er jo fritt fram slik det nå er. Heter det ikke: Å slå en som ligger nede? Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 14.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2003 Det er ganske drøyt hva enkelte kan komme med av påstander på tråden "En trist dag". Men det er jo fritt fram slik det nå er. Heter det ikke: Å slå en som ligger nede? Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 14.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2003 Hei. Jeg sitter hjemme og ser ut over fjorden nå (Oslo-Fagerstrand). (13.4-03 kl.17.45) Hele fjorden er isfri. bortsett fra Middagsbukta, Hestesund er isfri. Is i Leangbukta, det bryter nå opp på innsiden av Bjerkøya, denne isen driver nå mellom Bjerkøyholmen og Elnestangen. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 15.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2003 Isen legger seg igjen,så vannet må være veldig kaldt.Isen har lagt seg fra Nesbrygga til Steinkloss,og det går et belte fra Hvalø til Bolærene også sies det.Men det burde jo hjelpe godt på meget snart. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 15.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2003 Det er ganske drøyt hva enkelte kan komme med av påstander på tråden "En trist dag". Men det er jo fritt fram slik det nå er. Heter det ikke: Å slå en som ligger nede? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 15.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2003 Men det var ny is iht naboen. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 15.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2003 Bare for å "trekke litt" i dere som bor på fullstendig feil kant av landet. I Stavanger har vi en kjempehelg! Dessverre har jeg vært opptatt hele dagen med å holde Båtførerkurs, men i pausene hadde vi god utsikt utover sjøen og kunne glede oss over et yrende båtliv; mange seilbåter i flau vind, et stort utvalg av motorbåter - og en som koste seg stort med å skli bedagelig bortover i kajakken sin. Is og vinter, hva er det.......? mvh Poseidon (som skal være på sjøen hele neste helg - heldigvis!) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
PanPan Svart 15.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2003 Det er ganske drøyt hva enkelte kan komme med av påstander på tråden "En trist dag". Men det er jo fritt fram slik det nå er. Heter det ikke: Å slå en som ligger nede? Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 15.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2003 Poseidon (som skal være på sjøen hele neste helg - heldigvis!) Hvor går turen da ?? Har etterhvert begynt å få orden på tingene etter overhaling, blir nok tur på sjøen neste helg ja (Jippi) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 15.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2003 Hei igjen BK, Jo, turen - eller retter sagt "turene" blir innimellom byøyene og rundt i de nærmeste holmene. Det er nemlig midt i høysesongen for båtførerkurs, nattseilaskurs, VHF-kurs og andre småting som jeg driver med. Neste helg skal jeg ha "praksistur" med 4 forskjellige båtførerkurs som har gått mer eller mindre parallelt i det siste. Derfor har jeg tre rundturer lørdag og tre på søndag. Hver tur er 2-3 timer og det blir bare for at "elevene" skal få sjanse til å finne ut om teori og praksis stemmer sånn noenlunde overens. Jeg pleier å streke opp en nokså variert rute, med masse krongling innimellom holmer og skjær slik at de virkelig får prøvet seg. Det er like "spennende" (les: moro) hver gang! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
PanPan Svart 16.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2003 Det er ganske drøyt hva enkelte kan komme med av påstander på tråden "En trist dag". Men det er jo fritt fram slik det nå er. Heter det ikke: Å slå en som ligger nede? Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 17.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2003 Det er ganske drøyt hva enkelte kan komme med av påstander på tråden "En trist dag". Men det er jo fritt fram slik det nå er. Heter det ikke: Å slå en som ligger nede? Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 18.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2003 [Det er ganske drøyt hva enkelte kan komme med av påstander på tråden "En trist dag". Men det er jo fritt fram slik det nå er. Heter det ikke: Å slå en som ligger nede? Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 19.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2003 Det er ganske drøyt hva enkelte kan komme med av påstander på tråden "En trist dag". Men det er jo fritt fram slik det nå er. Heter det ikke: Å slå en som ligger nede? Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 19.Mars.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2003 Hei Pan Pan Takker for rapportene dine. Har slått fra meg tanken om å kjøre båt opp Oslofjorden ifm. messa, og løfta båten på land for å begynne på vårpussen istedet. Blir nok til å kjøre bil til Lillestrøm. mvh M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
PanPan Svart 19.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2003 Det er ganske drøyt hva enkelte kan komme med av påstander på tråden "En trist dag". Men det er jo fritt fram slik det nå er. Heter det ikke: Å slå en som ligger nede? Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 20.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2003 Det er ganske drøyt hva enkelte kan komme med av påstander på tråden "En trist dag". Men det er jo fritt fram slik det nå er. Heter det ikke: Å slå en som ligger nede? Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 24.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2003 Søndag 23. mars: Drøbak - Son - Jeløya Ø - Moss - Mefjordbåen - Vallø - Tønsberg. Kun 3 små isflak!! Tønsberg Havn har fremdeles en del is. Deilig med en tur utpå igjen!!. Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Suzuki Svart 9.April.2003 Link til dette innlegget Svart 9.April.2003 Finnes det andre steder enn vestfjorden der det ligger igjen is ? Hvor langt inn i bunnefjorden er det isfritt f.eks. Hva med Frognerkilen ? MVH Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mini Svart 10.April.2003 Link til dette innlegget Svart 10.April.2003 Det begynner nok å lysne m.h.t. isen i vestfjorden nå. Det begynner å komme åpent vann utenfor Veritas idag. Det er også iferd med å bli råker mellom Borøya og Oustøya i dag. Det nærmer seg, det nærmer seg........................................... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.