Jump to content

Is i Oslofjorden

M/Y Ellen Marie

Recommended Posts

Hei

Er ny her på siten, men kaster meg utpå med et spørsmål.

Har tenkt å kjøre båten fra Langesund til Oslo ifm. messa, og legge meg på en eller annen gjesteplass.  Usikker på hvor, men så sentralt som mulig.  Regner med at Herbern ( er det ikkke det det heter, da?) har plass på denne årstiden, men om det er åpent er et annet spørsmål.

Vel,  så til det jeg lurer på om noen kan svare på;  Er det mye is i fjorden?

Jeg var en tur i Sverige for tre uker siden.  Da var det mye is og isflak i ytre Oslofjord.

M/Y Ellen Marie

Venter bare på å komme ut av båthavna i Oslo. Sist søndag var det klart vann fra båtplassen og over til andre siden, men det var noe ekkelt skittengrått som sperret veien ut av havna. Og attpåtil disse rare menneskene som driver og borer hull ute på dette skittengrå - leter de etter olje mon tro  :puke:

Synes forøvrig at dette var en interessant tråd, og har bitt meg merke i hvor dårlig webkameradekning det er mellom Oslo og ut fjorden. Aker brygge, Oslo havnevesen (når de virker), Drøbak, Horten er det jeg finner og som viser farvannet.

Noe som har ideer  :smiley:

Bare for å "trekke litt" i dere som bor på fullstendig feil kant av landet.

I Stavanger har vi en kjempehelg!

Dessverre har jeg vært opptatt hele dagen med å holde Båtførerkurs, men i pausene hadde vi god utsikt utover sjøen og kunne glede oss over et yrende båtliv; mange seilbåter i flau vind, et stort utvalg av motorbåter  -   og en som koste seg stort med å skli bedagelig bortover i kajakken sin.

Is og vinter, hva er det.......?

mvh

Poseidon

(som skal være på sjøen hele neste helg  -  heldigvis!)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Hei igjen BK,

Jo, turen  -  eller retter sagt "turene" blir innimellom byøyene og rundt i de nærmeste holmene.

Det er nemlig midt i høysesongen for båtførerkurs, nattseilaskurs, VHF-kurs og andre småting som jeg driver med. Neste helg skal jeg ha "praksistur" med 4 forskjellige båtførerkurs som har gått mer eller mindre parallelt i det siste.

Derfor har jeg tre rundturer lørdag og tre på søndag. Hver tur er 2-3 timer og det blir bare for at "elevene" skal få sjanse til å finne ut om teori og praksis stemmer sånn noenlunde overens.

Jeg pleier å streke opp en nokså variert rute, med masse krongling innimellom holmer og skjær slik at de virkelig får prøvet seg. Det er like "spennende" (les: moro) hver gang!

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...