Jump to content

Is i Oslofjorden

M/Y Ellen Marie

Recommended Posts

Finnes det andre steder enn vestfjorden der det ligger igjen is ?

Hvor langt inn i bunnefjorden er det isfritt f.eks. Hva med Frognerkilen ?

MVH

Suzuki

Helt innerst i Bunnefjorden var det store isflak igår kveld. Resten er åpen såvidt jeg kan se

• 10 måneder senere...

Tja, men det må da finnes flere på forumet som kan gi et svar?  

Hva med deg, Lasse, holder ikke du til i traktene i indre Oslofjord?

Mvh

Det er lite is i år. I fjor var det ekstremt.

Jeg har ingen full oversikt. Her fra kontorvinduet mitt ser deg den ønstre delen av havna, og der er det ingen is nå. Det har vært litt is her og der i  løpet av vinteren, men hvis du tenker Oslo havn tror jeg det er greit. På vestsiden av fjorden tror jeg det ligger en del is. Det kan imidlertid fort endre seg begge veier. Skal prøve å få et bedre overblikk når jeg drar hjem idag.

Hei Pan Pan

Takker for rapportene dine.  Har slått fra meg tanken om å kjøre båt opp Oslofjorden ifm. messa, og løfta båten på land for å begynne på vårpussen istedet.

Blir nok til å kjøre bil til Lillestrøm. :headbang:

mvh

M/Y Ellen Marie

Hei

I indre Oslofjord har jeg god oversikt hjemmefra.

Kan gi melding derfra.

mvh

giver

Jeg har vært litt rundt i det siste, både i Bunnefjorden, Vestfjorden, Aker Brygge, Drøbak og Son. Det er isfritt utover, mens det lå litt is i Bunnefjorden fram til lørdag. Så tror jeg vinden gjorde sitt.

I fjorden utenfor Sandvika lå det is for halvannen uke siden, såpass at vi kunne gå på den, men det gjør det jo alltid inni der om vinteren.

Det er forøvrig meldt kjempekaldt i helga og et par dager framover.

• 3 uker senere...

Jeg var ute og gikk tur langs Mossesundet med bikkja i dag. hadde god tid til å observere vind og vær da bikkja ga den fastboende rådyrbukken dagens trim  :smiley:

Ingen is på vannet, fluefiskerne har begynt å vade igjen, og årets første store cabincruiser ble observert i 20 knop+ innenfor 4 knops grensa i Mossesundet. Nå er det snart sommer  :confused::yesnod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...