ezach Startet 27.April.2012 Del på Facebook Startet 27.April.2012 Hei. Jeg skal montere dieselvarmer av typen Eberspächer D2. Veiledningen som følger med gir minimalt med informasjon. Det er den samme som kan lastes ned hos produsenten. Jeg lurer på: Hva er tilluft vs forbrenningsluft? Kommer varmluft ut i begge ender? I tilfelle ikke - i hvilken ende? Den med vifte og rist eller den der du ser gods? Må friskluft hentes fra skroggjennomføring? Det er allerede en ledning for dieselvarmer på toppen av tanken. Det var tidligere en Volvo flygmotor-sak om bord. Kan jeg koble medfølgende drivstoffpumpe rett på denne? Eller må jeg sette inn den nye? Og hvordan fungerer den? Den er u-formet og vil jo ikke gi diesel straks tanken kommer under "nesten full tank". Veiledning mottas med stor takknemlighet! Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Hei, Gratulerer med den beste 2KW varmeren :-) (min mening) Se svar mellom linjene. OBS. lån deg ett verktøy for krympekontaktene, 2 forskj. kvadrat. Hei. Jeg skal montere dieselvarmer av typen Eberspächer D2. Veiledningen som følger med gir minimalt med informasjon. Det er den samme som kan lastes ned hos produsenten. Jeg lurer på: Hva er tilluft vs forbrenningsluft? - Forbrenningsluft inn ved siden av eksosutslipp på varmer Kommer varmluft ut i begge ender? - Nei, tilluft ved gitter og varmluft i andre enden. I tilfelle ikke - i hvilken ende? Den med vifte og rist eller den der du ser gods? - Se over Må friskluft hentes fra skroggjennomføring? - Nei, innenfra eller fra utsiden. Innenfra + fortere varmt, Utenfra = frisk tilluft, ikke så fort varmt Det er allerede en ledning for dieselvarmer på toppen av tanken. Det var tidligere en Volvo flygmotor-sak om bord. Kan jeg koble medfølgende drivstoffpumpe rett på denne? Eller må jeg sette inn den nye? - Sett inn den nye = bedre matchet til varmer. Og hvordan fungerer den? Den er u-formet og vil jo ikke gi diesel straks tanken kommer under "nesten full tank". Stigerør på tank skal suge fra ca 3-5 cm over bunn slik at du ikke suger dritt og lort fra bunnfall på tank. Det skal også væer en sil på sugesiden. Veiledning mottas med stor takknemlighet! Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 I tillegg til hurtigere oppvarming er det også en annen fordel med å ta luften innenfra; luftfuktigheten synker Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 27.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2012 Takker. Men hvorfor er drivstoffledningen som skal ned i tanken U-formet så inntaket nesten er på høyde med uttaket, tro? Da suges jo ikke drivstoffet opp noen cm fra bunnen men nesten fra toppen. Meg misforstått? Og hva er hensikten med innsug både på enden av apparatet og under i en egen stuss? Sitér dette innlegget Link to post
soldeide Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Det u-formede stigrøret må du rette ut og kappe så den rekker 4-5 cm fra bunn av tank. Luftinntak under på varmeren er til forbrenningsluft. Friskluftinntaket er luften som blir varmet opp og blåses ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.