27 hasla Startet 28.April.2012 Del på Facebook Startet 28.April.2012 Hei! Etter at den gamle ferskvannskumpa tok kveld ble det å kjøpe ny jabsco par-max 24 volt.Men denne vil ikke suge vann og det kommer bare luft ut av kranene. Er det mulig å bruke en vacuumpumpe og suge ut lufta via kranene,eller finnes det en bedre løsning ? Det er ikke måte på hva som må utbedres i en båt som er fra 1983 Sigurd Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 28.April.2012 Del på Facebook Svart 28.April.2012 Godt gammelt triks jeg har brukt på slike pumper før er å åpne kranen, og helle på vann vha en slange e.l. Det burde kunne hjelpe. Har også med hell brukt min egen innebygde vakumpumpe; munnen på krana. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
27 hasla Svart 28.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2012 Ok,men jeg har en liten håndholdt vacuumpumpe som jeg bruke på bilen,denne burde vel klare jobben? Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 28.April.2012 Del på Facebook Svart 28.April.2012 Full vanntank og pumpen lavest mulig er jo et greit utgangspunkt. Sjekk også om sugeledning ligg unødvendig mye opp og ned slik at det ligger unødvendig mange luftlommer som skaper motstand. En vac. pumpe klarer vel dette lett, men skulle jo klare det med munnen også. Har du prøvt lenge nok? Husk at kranene må stå åpne når du kjører pumpen. Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 28.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2012 Ok,det ordnet seg med vacuumpumpa.Har nå fullt trykk i alle kraner, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.