pauc Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Jepp, i fellesferien. Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 I Sverige er jo prisen den samme. Der har de ikke avgiftsfri diesel Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Den samme som bensin mener du? Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Ja, bensin og diesel koster nesten det samme, ca 15kr Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 4.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2012 Har i utgangspunktet tenkt å la båten ligge på sjøen hele året. Slipper man varme i båten på Jeanneauen pga. Utenbordsmotor? Tenker på frostsikring. Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 4.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2012 En liten ting til. Tror dere vi får beholde avgiftsfri diesel på båter i mange år fremover? Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 5.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Bumper denne siden jeg er helt sikker på at det er folk her inne som kan svare meg på "varmespørsmålet". Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Husk å tømme vanntanker og la motoren renne tom for vann før du tilter den opp. Da skal du klare deg uten varme. Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 5.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Skal utenbordsmotorer stå opptiltet når det er frost?? Har lært motsatt... Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Det kommer vel an på om du ligger i boblehavn eller ikke? Hvis det er fare for vannet fryser ville jeg tiltet den opp. Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 5.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Nei sjøen fryser ikke der min båtplass er... Det er ikke noe problem... Ingen som kan komme med fasiten angående dette? Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 8.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Idag ringte jeg på en båt jeg var veldig klar for å kjøpe. 2008 viknes 830, gangtid 75timer. Jeg spurte om den var strøken, nja trengte polering og bunnsmøring og var veldig grodd. Ok fortsatt ikke avskrekkende, jeg spurte så om det var tatt alle servicene på den, men fikk til svar at det aldri var tatt service eller oljeskift. Da ble jeg veldig skuffet, sjekka for sikkerhets skyld med det lokale yanmar verkstedet, og som jeg tenkte gjelder selvsagt da ikke reklamasjonsretten. Bør jeg skygge unna denne båten? Er det ingen fare med å kjøre 4 år på samme oljen når den er kjørt så lite? Hva mener dere? Personlig synes jeg det vitner om mangel på evne til å ta vare på båten generelt, og da er jeg veldig skeptisk! Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 30.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Da er båt kjøpt og hentet!!:) Endte opp med en 2007 Viknes 880. Fikk utvidet båtplassen litt:) veldig imponert over kvalitetsfølelsen i innredning og utrolig lavt støynivå! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.