Jump to content

496Mag Elektrisk (Tilkobling tankmåler)

Båtfersking...

Recommended Posts

Jeg har en 2005 modell Mercruiser 496Mag HO som jeg satte SmartCraft instrument på i fjor - Da oppdaget jeg at den har mer info å gi meg enn jeg var klar over. (Iallefall ser det sånn ut på plotteren når jeg forsøker å hente inn motordata. Den viser fuelFlow og det ser ut som den gjerne vil fortelle hvor mye som er på tanken. Problemet mitt er at tankmåler tidligere var analog (Byttet den ut med en NMEA2000 sensor, men siden motoren gjerne vil beregne gjenværende rekkevidde ønsker jeg å koble tanken inn på motoren.) Jeg har fått tak i et koblingsskjema og der fremkommer det at tank skal kobles på connektor 36 (Blk-Pnk/Pnk-Blk LtBlue-Blk) og jeg har nå lett, lett, lett, stirret, stirret og glodd på motoren uten å finne den tilkoblingen... :-( Er det noen der ute som vet om jeg skal på styrbord eller babord - høyt eller lavt for å lokalisere den? Dernest kommer jeg kanskje til å måtte spørre om noen vet om jeg må bytte giver før jeg kobler meg innpå der... :-)))

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...