Leon KAD502 Startet 28.April.2012 Link til dette innlegget Startet 28.April.2012 Jeg har en 81 Skarpnes 30. Som kjent ble den produsert videre av Nor Star Boats under navnet Nor Star 950 da Skarpnes avviklet. Skrogene er jo identiske, men hva med interiøret? Er dette også 100% likt? For de som kjenner båtene er det lett og se at døren til akterkabinen er flyttet til styrboes side, og pentry er flyttet ned i baugkabinen. Der har den byttet plass med de to skapene. Den andre forskjellen er ar det har blitt plass til en vinkelsofa oppe på uteplassen/styrhus. Akterkabinen har også blitt forandrett på grunn av at døra inn dit er flyttet. Så.... Spørsmål 1: Er pentry i NS950 like bredt som i SN30? Spørsmål 2: Er sitteplass/størrelsen på sofa i baugkabinen noe forandret? Spørsmål 3: Er det mulig og bestille feks. ferdigtrekte puter og stoler fra Nor Star? Spørsmål 4: Er det mulig og bestille pentryen som er i baugkabinen på NS950? Kort fortalt (les: spurt) "går dette om hverandre"? Håper noen vet og tar seg tid til å svare. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Shalom Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 (redigert) Hallo! Hvorfor ikke spørre de som vet i stedet for de som tror..? Dette er vel en smal sak for de som bygger båtene, og selger delene å svare på.. Nor Star Boats Imøtekommende og hyggelige folk er det der også (Har forresten hatt Skarpnes 30 i flere år, flott båt!) /Shalom Redigert 28.April.2012 av Shalom (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 29.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Joda, sant det, men siden jeg satt og regnet og tegnet litt her nå så tenkte jeg at det er raskere og få muligens svar her nå enn å måtte vente til mandag for og ringe nor star. Uansett virker det som jeg må vente til mandag. Får ringe dem da. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Christensen Svart 28.November.2012 Link til dette innlegget Svart 28.November.2012 Heisann! Selv om tråden er litt gammel så ser jeg at du leker med omtrent samme tanker som meg, jeg har nå satt igang med mitt prosjekt, om ikke det blir identisk med NS 950 så er det uansett inspirert av løsningene i NS versjonen. Jeg ønsker derimot ikke å flytte byssa ned i kabinen, mest pga lukt og baconsprut i sengetøyet! Syns også det er hyggeligere å være ute og lage mat. https://baatplassen.no/i/topic/94376-skarpnes-30-sliten-innredning-oppgradering-paa-gang/ For å få noe ut av sofaløsningen på babord side kommer jeg til å sette inn et enkelt skap istedenfor det doble som stod der, her har jeg planer om å ha oppvaskkum og skuffer under. istedenfor sittebenk bak førerstolen ser jeg for meg å bygge et skap som er litt lavere enn stolskapet, håper her å få plass til kokeapparat, eller aller helst en stekeovn og litt skapplass, hvis stekeovnen står mot midten av båten så har man muligheten til å la skapet fortsette på innsiden av skottkledningen, masse plass inni der! Har også kontaktinformasjon til de som produserer innredningene for Nor Star og har fått pris på dette, han kunne også ordne med stoler og puter, send meg gjerne en IM så kan jeg sende deg det jeg fikk fra han! Lykke til! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.