Jump to content

Hydrolift T20 m. 225 Yamaha (2t), valg av propell


Bjelman

Recommended Posts

Heisann

 

Jeg hevet motor med resultat at ved sving (ikke hardt overlegg) gikk motor varm.

 

Senket motor og foretok et impellerbytte og det hele ble i orden.

 

Impellerbytte som gjorde t dette?

 

Plate på motor er likt med underside av båt.

Shetland family four, mercury 135.

Uttern C 56, mercury 50.

Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115

Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI

Link to post

med dyp v-bunn så går det som regel bra å heve etpar hull opp fra palta i flukt med laveste punkt

 

Bjelman, hva slags 25" er det du har?

 

 

 

 

 

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Hei

 

På finnsporten er det 15-16 cm fra laveste punkt på V-bunn og opp til Antikavitasjons plata, der er ett setback på ca 25cm ( fra speil til motorfeste) I 60 knop er det ca 2cm fra plata til vannskorpa og god kjøling, der er to faktorer som spiller inn, oppbøyning av vannflata bak speilet og

trimmvinkelen på båten i fart, dette setter motoren dypere i vannet

Også propell type spiller en rolle, min propell er en Raker 25" den trekker ned og gir bedre baugløft og kjøling ( lavere gange) En feks. Cleaver prop. vil gi mere løft å på motoren og tåler ikke så mye heving før vanninnsug kommer over vannskorpa

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...