hse Startet 29.April.2012 Link til dette innlegget Startet 29.April.2012 (redigert) Hei båtolk. Bestilte meg ny buster xl 2012 modell med 115 hk yamaha, garmin kartplotter, ankervinsj, stereo. kalesje og båttilhenger fra torneå i finland, jeg fikk også tilbud fra en busterforhandler i norge på samme pakke som den i finland. Og jeg har regnet med en kurs på euro på kr 7.70 Da sparte jeg 90000.- kr, og da er toll og hk avggift inkludert, Så til dere som lurer på om det er lønnsomt å kjøpe båt i finland, er svaret JA Redigert 29.April.2012 av hse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Det høres flott ut, men, ja det er et men, du går glipp av 5 års garanti rettigheter, du har kanskje 1 år med garanti hos den Norske importøren av Buster og Yamaha får du problemer etter denne tid så må du hendvende deg til den forhandleren du kjøpte båten hos. Det er to ledd i Norge som misser fortenesten på denne båten og det er importør og forhandler, 90,000 kan høres mye ut men det er det ikke, etter fortenesten er delt på to så skal importør og forhandler sørge for en problemfri båt og motor i 5 år, det skal ikke mye til før denne fortenesten er blåst bort ved eventuelle feil som må rettes. Det er bedre at vi har forhandlere i Norge som kan overleve hverdagen ,vi har hatt mange nok konkurser i landet vårt i det siste. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Jeg håper du har regnet inn 25% moms for det er vel ikke noe toll på dette? Hva slags garanti/reklamasjonsordning/er vil du komme innunder, og hvordan vil du ordne det rent praktisk hvis det skulle dukke opp et problem? Skal gjerne legge til at jeg ikke har hatt behov for å benytte meg av noen av delene på båt/motor jeg kjøpte for fem år siden! Ellers både velkommen til forumet og lykke til med kjøp av en fin båt/motor! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
pipp Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 lykke til med båthandel i Finland. Du kan reparere mye for 90 000 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.