Iwrig2 Startet 30.April.2012 Link til dette innlegget Startet 30.April.2012 Smurte inn teakdekket mitt i går kveld med Boracol, ser at mange skryter veldig av dette produktet. Når jeg kom til båten i dag så var dekket blitt skjoldete etter svakt regn tidlig på morgenen. Er det normalt at Boracolen kan gi skjolder den første tiden? Ser på flere sider at det må regnes en til to uker etter behandling før dekket fremstår som rent... Noen med lignende erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Draug1 Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 (redigert) Har brukt Boracol i mange år. Har aldri fått sjolder. Dekket mitt er 23 år gammelt, men det er det er ingen som tror. Smører det på med svamp,ganske lite, og etter 2-3 uker lysner det, og får en flott lys grå farve, Vent en uke eller to og prøv igjen. Med regn og sjø over dekk, virker det som lysningen kommer raskere. Redigert 30.April.2012 av Draug1 (see edit history) Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
Astor Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 Samme erfaring som Draug1. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Iwrig2 Svart 30.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 Dekket er nyslipt, vet ikke om det kan ha noe å si. Hvis ikke prøver jeg et nytt strøk om ett par uker. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 Har ogå et nyslipt dekk og har ingen erfaring derfra. På grått dekk derimot blir dekket som Draug 1 referer til. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Draug1 Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 På nyslipt dekk tror jeg det virker dårlig. Boracolen fjerner de sorte små "prikker" og liknede,som gjør at dekket synes mørkt/skittent. De har nok ikke du på et nyslipt dekk. Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
GeirT Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 (redigert) Har brukt Boracol til å fjerne grønske på teakdekk mm. veldig effektivt. Men det går noen dager til man ser resultatet. La aldri merke til at det ble skjolder. Har du hatt olje på dekket tidligere kanskje ? Geir PS. En kar anbefalte meg Snappy 1 og 2 - noen som har prøvd det ? Redigert 30.April.2012 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Draug1 Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 (redigert) Hold deg langt unna Snappy, det spiser opp dekket ditt. Dekket blir veldig fint, men det sliter voldsomt på det. Har sett det ibruk, skremmende hvor mye teakfiber som vaskes av. Redigert 30.April.2012 av Draug1 (see edit history) Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
Astor Svart 1.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 Bruker Respect dekk cleaner 1 + 2 på det grå dekket en gang pr sesong. Har gode erfaringer med det. Det er mindre agressivt enn Snappy. Har skrevet om dette i en annen tråd her på BP. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Iwrig2 Svart 1.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 I dag var skjoldene borte! Var nok bare Boracolen som ikke var trukket seg helt inn i går. Nå er alt vel og dekket ser bra ut! Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 1.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 Hold deg langt unna Snappy, det spiser opp dekket ditt. Da blir det Boracol i år også :) Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.