Jump to content

Seiltøy - anbefalinger?

Hermann SF

Recommended Posts

Hei,

Skal gå til innkjøp av noe nytt seiltøy før sesongen starter. Litt småskeptisk til om jeg går for HH eller Musto. Har sett og hørt mye bra om Musto (mere negativt om HH...), og vurderer dermed MPX OFFSHORE RACE JACKET eller MPX OFFSHORE JACKET med tilhørende seilbukse. BR2 har jeg også vært innom, men tenker jeg bare slår til på MPX når jeg først skal ha... (??) Fra før har jeg tenkt litt på HH Skagen, denne er også noe rimeligere enn de to førstnevnte.

Har noen her noen råd / anbefalinger til meg før jeg kjøper?

På forhånd, takk :thumbsup:

Redigert av Hermann SF (see edit history)

selv liker jeg musto best, men mange som mener det motsatte. Jeg liker modellene uten den kjempe høye kragen da denne oftest er i veien. Har selv HPX jakke som ikke blir spessielt mye brukt pga kragen.

Har også prøvd en del HH men blir skuffet hver gang, bukser som fort lekker mener jeg er den største svakheten hos de HH buksene jeg har prøvd, jakkene derifra syntes jeg er helt greie

Jeg har en 10-15 år gammel svindyr dress fra HH og er godt fornøyd med den.

Den var imidlertid engang signalgul men har falmet ganske kraftig,og er nå lysegul.

En annen ting er at hetten så stor at den faller helt ned over nesen min, men kanskje jeg er ekststra trang i nøtta. :-)

Bruker en god gammeldags sydvest isteden, fungerer utmerket.

Kona har en like gammel XM fra Seatronic, den er like fin som ny.

Tips: Skaff en MC regndress, pottett, og tørker på 10 minutter.Er også ganske billig.

Etter at jeg engang havnet i uvær med vind opptill 24 m/s og regn, lærte jeg at man ikke klarer og holde øynene åpne.

MC briller fungerte utmerket. Anbefales.

Redigert av Draug1 (see edit history)
Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside:

Hmmm... Misfornøyd med MPX´n pga den høye kragen ? . For min del var det nettopp derfor jeg kjøpte min(e). Nå om dagen er det ganske surt å stå der i cocpit selv om solen skinner. ( man må jo nesten kle av seg 3 klimasoner når man kommer til en lun havn for tiden:giggle: )

Jeg har et utvalg av både Pelle P, XM, Puma og Musto. Selv om Musto er dyrt må jeg innrømme at det er det jeg tar på meg når det er litt hustrig ute. Har både den vanlige MPX og MPX offshore race jakken. Forskjellen på de to er at på race versjonen har du ikke stormklaffen forran ansiktet og ikke lommer i brysthøyde. Med mindre race versjonen er på veldig godt tilbud, hadde jeg gått for vanlig MPX offshore.

XM dressen min revnet i noen sømmer på bukse og jakke etter kun to sesonger. Forøvrig fungerte det ok. Puma har for dårlig finish på glidelåsene slik at de ofte kiler seg sammen med stoffet. Pelle P opplever jeg som seiltøy for fine sommerdager.( og for å ta seg godt ut på brygga :lipseal: )

Forøvrig godt tips fra Baatsmann ang. marinesuperstore.com. Jeg kjøper all seilbekledning og båtutstyr derfra. Kjempe fornøyd og kjempe enkelt!.

(De har ofte kampanje på både Musto og andre modeller)

Redigert av Rastløs (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...