Framtia Startet 1.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2012 Jeg har stående spiler i min kryssfokk, og det medfører mye jobb ved skifte av forseil. Min seilmaker har foreslått at jeg får montert rullespiler til erstatning for faste. Noen som har synspunkter/erfaring med slikt? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kristian_H Svart 1.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 tenkte også litt på dette da jeg skal ha rullefokk for første gang, hvordan blir det med spileposer? må de være i samme vinkel som forstaget for i fokka nå er de nesten vannrette. Hvilke seilmakere er det som forhandler disse? tror ikke min lokale har det men kan jo spørre imorgen.. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 1.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 Det er Hovdanseil (UK Halsey) som foreslo dette. Det var i fjor og han antydet at det ville koste ikke så alt for mange tusenlapper (husker ikke eksakt, bruker å overse alt med kostnader...). Det er vel ikke noe godt alternativ å seile uten spiler heller, men for hobbyseiling er det ikke sikkert det gjør all verdens?. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 1.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 her er et bilde fra deres hjemmeside, det er vel spileposene som er angitt på tegningen: Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kristian_H Svart 1.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 De spileposene fulgte ikke forstaget, jeg seiler ikke uten spiler heller. Men regner med at det tar litt tid å drive å denontere fokka mellom helgeturer og onsdagsseilaser. Hadde også vært greit med så lite sying som mulig på den gamle fokka, skal se om jeg kan ta opp saken med seilmakeren på onsdagsseilasen imorgen, selvom han ikke liker å snakke om seil etter jobb Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 har diskutert denne saken 2 ganger med seilmaker denne uken, han mente at rullespiler var forferdelig dårlig. De kostet for han 700 kroner inn per, og han mente det ikke var bra spessielt lenge ( EN uke i følge han..) For meg blir lsningen stående spiler når jeg henter mitt rulleforstag som ligger ca 100m unna deg til uka framxa, som jeg ikke skjønte før etter jeg dro Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Er disse spilene noe ala det man ser på slike refleksbånd man kan ha rundt arm/håndledd? Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Har ikke studert dette nøye, men mener det er sånn det skal fungere. hadde vært bra om.det fantes en lignende løsning som fungerte, det tar alt for lang tid å skifte seil med stående spiler. Spessielt når man seiler onsdagsregattaer og må bytte seil mellom tur og regatta grunnet størelse. Tror det blir en 3er på rull til neste år.. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 17.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Da sparte jeg de pengene... framxa, som jeg ikke skjønte før etter jeg dro Det er kun de aller smarteste som tar denne Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kristian_H Svart 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Tok litt tid før jeg skjønte det, så kom en båt seilende inn og krasjet i gummibåten til naboen din, så opp på brygga bak deg. Så skjønte jeg det da jeg kjørte opp sandstiene Sitér dette innlegget Link to post
Caramba Svart 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Trenger du rullespiler? Jeg fikk montert vertikale og horisontale spileposer i den nye 3ér fokken (900,- ekstra) Nå kan jeg velge: - Regatta med horisontale spiler - Tur med familien med vertikale spiler og et seil som kan rulles Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.