Jump to content

Erfaring med rullespiler på forseil?

Framtia

Recommended Posts

Det er Hovdanseil (UK Halsey) som foreslo dette. Det var i fjor og han antydet at det ville koste ikke så alt for mange tusenlapper (husker ikke eksakt, bruker å overse alt med kostnader...). Det er vel ikke noe godt alternativ å seile uten spiler heller, men for hobbyseiling er det ikke sikkert det gjør all verdens?.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

De spileposene fulgte ikke forstaget, jeg seiler ikke uten spiler heller. Men regner med at det tar litt tid å drive å denontere fokka mellom helgeturer og onsdagsseilaser. Hadde også vært greit med så lite sying som mulig på den gamle fokka, skal se om jeg kan ta opp saken med seilmakeren på onsdagsseilasen imorgen, selvom han ikke liker å snakke om seil etter jobb :lol:

• 3 uker senere...

har diskutert denne saken 2 ganger med seilmaker denne uken, han mente at rullespiler var forferdelig dårlig.

De kostet for han 700 kroner inn per, og han mente det ikke var bra spessielt lenge ( EN uke i følge han..)

For meg blir lsningen stående spiler når jeg henter mitt rulleforstag som ligger ca 100m unna deg til uka :lol:

framxa, som jeg ikke skjønte før etter jeg dro :giggle:

Har ikke studert dette nøye, men mener det er sånn det skal fungere.

hadde vært bra om.det fantes en lignende løsning som fungerte, det tar alt for lang tid å skifte seil med stående spiler. Spessielt når man seiler onsdagsregattaer og må bytte seil mellom tur og regatta grunnet størelse.

Tror det blir en 3er på rull til neste år..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...