Jump to content

Hvor kjøpe bunnventil og slanger til toalett

Ole Propell

Recommended Posts

Hei

Jeg er i ferd med å skifte bunnventiler og slanger til/fra toalett, og lurer på om noen kan hjelpe meg med følgende:

1) Den gamle avløpsslangen er 40 mm, men redusert ned til 25mm før toalettet. Når jeg nå skifter slange, kan jeg da legge 25mm hele veien fra toalettet og til bunnventilen (det er ikke septik)

2) Hvilken type slange bør jeg kjøpe til hhv innløp og avløpsslange til toalettet

3) Hvilken type bunnventiler bør jeg kjøpe?

Og hvor finner jeg dette utstyret med god kvalitet og til en ok pris)?

Takker

Eksisterende monteringen på avløp består av en skroggjennomføring med 40 mm slangestuss. Så ligger det ca 20 cm 40mm slange fra denne og til kuleventil. Jeg mistenker at dette er gjort for å få lettere tilgang til kuleventil ved stenging/åpning. Er det trygt å ha en slik montering, eller bør jeg istedenfor feste kuleventilen rett på skroggjennomføringen og dermed unngå denne korte slangebiten mellom skroggjennomføring og kuleventil?

Jeg ser at bl.a Seatronic og Biltema selger en slange de kaller for toalettslange / slange for septik.

Hva er egentlig forskjellen på disse slangene og de vanlige gråblanke slangene med armering? jeg ser at "toalettslangene" skal være gasstette, men trenger jeg dette når jeg kun har avløp rett ut og ikke septik?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...