Ole Propell Startet 1.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2012 Hei Jeg er i ferd med å skifte bunnventiler og slanger til/fra toalett, og lurer på om noen kan hjelpe meg med følgende: 1) Den gamle avløpsslangen er 40 mm, men redusert ned til 25mm før toalettet. Når jeg nå skifter slange, kan jeg da legge 25mm hele veien fra toalettet og til bunnventilen (det er ikke septik) 2) Hvilken type slange bør jeg kjøpe til hhv innløp og avløpsslange til toalettet 3) Hvilken type bunnventiler bør jeg kjøpe? Og hvor finner jeg dette utstyret med god kvalitet og til en ok pris)? Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 1.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 Seatronic har det du trenger. Du kan ha 25 mm helt ut til skrogsiden, men du må ha samme størrelse på bunnventil som tidligere, da hullet ellers er for stort til 25 mm gjennomføring. Du må derfor ha en overgang til 25 mm fra skroggjennomføringen. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
27 hasla Svart 1.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 Maritim har også alt dette på lager! Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 (redigert) Biltema har også alt dette til normal pris! Husk kuleventil på alle skrogjennomføringer under vannlinjen. Redigert 2.Mai.2012 av tsb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ole Propell Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Takker Eksisterende monteringen på avløp består av en skroggjennomføring med 40 mm slangestuss. Så ligger det ca 20 cm 40mm slange fra denne og til kuleventil. Jeg mistenker at dette er gjort for å få lettere tilgang til kuleventil ved stenging/åpning. Er det trygt å ha en slik montering, eller bør jeg istedenfor feste kuleventilen rett på skroggjennomføringen og dermed unngå denne korte slangebiten mellom skroggjennomføring og kuleventil? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Ventilen rett på skroggjennomføringen Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ole Propell Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Jeg ser at bl.a Seatronic og Biltema selger en slange de kaller for toalettslange / slange for septik. Hva er egentlig forskjellen på disse slangene og de vanlige gråblanke slangene med armering? jeg ser at "toalettslangene" skal være gasstette, men trenger jeg dette når jeg kun har avløp rett ut og ikke septik? Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Hvis du pumper rett i sjøen og pøser på med mye vann etter hvert toalettbesøk vil det nok holde seg luktfritt i noen år med vanlig stålarmert slange. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.