Jump to content

Marna M1 starter ikke

Pedde

Recommended Posts

Har fått tak i meg en gammel sjark med litt lite info alt jeg har funnet ut er at Motoren er en marna(tror det er m1) 1 syl Disel

prøver hardt å finne ut hvordan man skal starte den rett og slett motoren går rundt og disel kommer det fram til dysen

men start og stop viren var borte så vet ikke helt om hvordan den skal stå fram mot sving hjulet eller bakover mot akslingen noen som vet dette?

061.jpg

065.jpg

Fant fort ut hvorfor den ikke startet åpnet olje lokket og det var 7 liter rent vann der inne og totalt 15 liter + med veske så nå har jeg pumpet ut alt og tørket rent etter beste evne der inne noen som har noen andre tips før jeg har på ny olje og prøver igjen?

motoren er foresten en Marna M1

Redigert av Pedde (see edit history)

HAr båten lagt med vann oppetter svinghjulet? Hvis ikke ville jeg gravd litt for å finne at av hvorfor det var vann i veivhuset.

Ligger båten på vann?

Fyll på olje og prøv å liv i herligheten, la den stå å putre på tomgang i noen minutter og lytt etter 'skumle' lyder. Stopp igjen og åpne veivhuset. At oljen nå er litt gråaktig kan komme av at det la rester av vann i motoren. Bytt olje igjen og gjenta. Blir oljen grå igjen nå, er det kanskje grunn til bekymring.

• 1 måned senere...

Problemet ble funnet Uerfaren bruker ikke EN TING galt med motoren var bare litt teknik orginale eiern kom innom etter jeg hadde byttet olje på motoren å startet den på første forsøk ikke noe problem å siden har den startet på vært forsøk å nå er båten på vann og tett endelig etter 4 år på land

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...