Pedde Startet 1.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2012 Har fått tak i meg en gammel sjark med litt lite info alt jeg har funnet ut er at Motoren er en marna(tror det er m1) 1 syl Disel prøver hardt å finne ut hvordan man skal starte den rett og slett motoren går rundt og disel kommer det fram til dysen men start og stop viren var borte så vet ikke helt om hvordan den skal stå fram mot sving hjulet eller bakover mot akslingen noen som vet dette? Sitér dette innlegget Link to post
Pedde Svart 1.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 og gassen skal den skrues "fast"(som en skrue) for å gi mere gass eller mindre? Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 1.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 Har du hørt med Marna Motor? De har sikkert kopier av bruksanvisning etc. http://www.marna.no/subdet54.htm Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Pedde Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 (redigert) Fant fort ut hvorfor den ikke startet åpnet olje lokket og det var 7 liter rent vann der inne og totalt 15 liter + med veske så nå har jeg pumpet ut alt og tørket rent etter beste evne der inne noen som har noen andre tips før jeg har på ny olje og prøver igjen? motoren er foresten en Marna M1 Redigert 2.Mai.2012 av Pedde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 HAr båten lagt med vann oppetter svinghjulet? Hvis ikke ville jeg gravd litt for å finne at av hvorfor det var vann i veivhuset. Ligger båten på vann? Fyll på olje og prøv å liv i herligheten, la den stå å putre på tomgang i noen minutter og lytt etter 'skumle' lyder. Stopp igjen og åpne veivhuset. At oljen nå er litt gråaktig kan komme av at det la rester av vann i motoren. Bytt olje igjen og gjenta. Blir oljen grå igjen nå, er det kanskje grunn til bekymring. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 PS - Gammel spillolje er mer enn bra nok:=) Ingen vits i å kaste bort 7 liter olje på en rens av veivhuset... Sitér dette innlegget Link to post
Pedde Svart 9.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2012 Problemet ble funnet Uerfaren bruker ikke EN TING galt med motoren var bare litt teknik orginale eiern kom innom etter jeg hadde byttet olje på motoren å startet den på første forsøk ikke noe problem å siden har den startet på vært forsøk å nå er båten på vann og tett endelig etter 4 år på land Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.