Jump to content

Hjelp til oppussing av Lami 14 fot


aJens1

Recommended Posts

Kjøpte min første båt i fjor sommer, jeg ønsket først og fremst en båt til fiske og kjøpte da en 14 fots Lami. Hadde tenkt å shine den opp litt før jeg får den på vannet i år, da tidligere eier av en eller annen grunn har klart å søle x-antall røde og hvite maingsflekker på den. Jeg har nå finslipt båten og vasket den grundig, i morgen er planen og sparkle noen små skader som er på skroget (glassfiber). Det jeg mener med finslip er at jeg har gått over båten med sandpapir (P120). Holder dette, kan jeg gå direkte til å sprøyte toppstrøket når jeg er ferdig med å sparkle/slipe båten, eller må jeg bruke primer først? Bør kanskje nevne at jeg kun arbeider på området over vannlinjen, tidligere eier har hatt bunnstoff på båten, men det gjør jeg ikke noe med i denne omgang da jeg har den på henger og kun benytter den i ferskvann.

 

Jeg har i første omgang begynt med skroget utvendig, neste prosjekt blir innvendig. Kan jeg da sprøyte den innvendig med det samme som jeg brukte på toppstrøket utvendig, eller må jeg benytte noe som tåler mer slitasje?

 

Helt fersk i gamet, så her må dere leve med noen noob spørsmål, men takker for alle svar :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Har hatt 2 x Lami og begge lakk i akterspeilet, på innsiden rundt motor brønnen. Så sjekk der om du har små sprekker. Kan være verdt å gjøre noe med dem når du først holder på å sprøyte. Irriterende å måtte tømme dobbeltskroget for vann hele tiden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...