Vegardos Startet 1.Mai.2012 Del på Facebook Startet 1.Mai.2012 Om man trenger båthenger til 16-18 fot, og den skal være med brems. Hva slags merke skal man velge og hva er fordelen med ett merke kontra ett annet? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Mai.2012 Del på Facebook Svart 1.Mai.2012 hva slags båt skal du ha på, og blir det lange transportetapper? En ting jeg syns er viktig, er at hengeren har vugge, mye lettere å ta opp båten da. Har selv en BK 1119 til Yamarinen min, helt grei henger. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glalaks Svart 1.Mai.2012 Del på Facebook Svart 1.Mai.2012 (redigert) Jeg kjøpte henger for to år siden til en 19 foter og kikka mye.. Etter mye vurderinger synes jeg hss ga mest for pengene. De har veldig enkel justering av sidestøtter og flest kjølruller så det blir mindre belastning på hvert punkt. Jeg anbefaler en titt på de.. Er storfornøyd.. Jeg har ikke båtplass så har satt båten ut og inn sikkert 30 ganger uten problem. Kjørt tur retur Oslo Trondheim 3 ganger også. Ligger stødig bak bilen! Redigert 1.Mai.2012 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Bustern Svart 1.Mai.2012 Del på Facebook Svart 1.Mai.2012 Jeg har en Gaupen-henger til min Buster XXL. Tot.vekt 1300 kg. 1-akslet henger. Dette går "akkurat" vektmessig, men sidestøttene gir seg under transport og må til stadighet justeres. Dette irriterer meg.... Skal du handle henger, ja kjøp en som er litt større enn nødvendig, så belaster du den ikke maks. Skal du kjøre mye, er en 2-akslet mere stabil, men tyngre å buksere rundt. Flere båtblader har i senere tid testet hengere, så søk de opp. Husk også at en henger med egenvekt over - tror jeg - 350 kg - må det betales omregistreringsavgift på. Denne er usmakelig høy... Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 1.Mai.2012 Del på Facebook Svart 1.Mai.2012 Bare omregistreringsavgift ved kjøp av brukt henger. Ved kjøp av ny henger er det bare en engangsavgift på 250,-. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 1.Mai.2012 Del på Facebook Svart 1.Mai.2012 Hvis du ikke har BE lappen må du huske at det er tillat totalvekt på hengeren som gjelder, og ikke aktuell last. Jeg har ikke BE lappen og måtte kjøpe en henger som er litt "knapp" til båten for å kjøre den lovlig. Hadde jeg kjøpt en som er mere robust ville tillat totalvekt blitt for høy og jeg ville kjørt ulovlig. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
valvolainen Svart 1.Mai.2012 Del på Facebook Svart 1.Mai.2012 Er ikke så ille for omregistrering av tilhenger nå lenger. Jeg vet ikke helt hva og hvordan, men her er satsene. Sitér dette innlegget Link to post
Bustern Svart 2.Mai.2012 Del på Facebook Svart 2.Mai.2012 Drøye 4 lapper for å omregistrere en ett år gammel henger med egenvekt fra 351-1000kg er da jammen nok... Men hengerprodusentene vet dette og "justerer" egenvekten til rett under 350 kg.. :-) Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 2.Mai.2012 Del på Facebook Svart 2.Mai.2012 Har ikke lang erfaring, men må innrømme at boogie og selvjusterende vugge er deilig (tysse 6324). Har stor bil (og BE), så vekta bryr jeg meg ikke så mye om. Sjøsetter og tar opp en 24-fots båt med 200 gamp alene uten trøbbel. Drømmer naturligvis om elektrisk vinsj da jeg ikke har båtplass, men foreløpig donerer jeg overskuddslikviditet til drivstofftanken Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
sailor85 Svart 2.Mai.2012 Del på Facebook Svart 2.Mai.2012 Vi bruker kun BK hengere hos oss. Er vel i bruk 100-150 ganger pr år og er veldig fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.