Jump to content

Fjerne sinkanoder før systemrens (motorrens)?

Maika

Recommended Posts

Jeg har en VP MD2030 fra 1999 som er tett i kjølvannssystemet, og har kjøpt en flaske systemrens.

På den står det at sinkanoder må fjernes før bruk, og at motoren gjerne må kjøres et par turer før den står i et par dager.

De eneste sinkanodene jeg (vet om) at jeg har er på drevet.

Gjelder dette motorer som kanskje har sinkanoder på varmeveksler e.l., eller menes det at jeg faktisk skal fjerne de på drevet (noe som er relativt upraktisk i.o.m at disse er under båten)?

Det menes kun Zinkanodene som er i kjølesystemet på motoren . Vet ikke om din motor har dette , og det du risikerer er at hvis det allikevel er anoder i kjølesystemet ditt vil systemrensen "rense" bort zinken , som uansett skal byttes hvert år. Det er vel sjøvannssiden du skal rense , og da kan du selvfølgelig ikke kjøre motoren med systemrens uten å lage en sløyfe . Men jeg ville nok brukt sterk blanding , 1 liter høres lite ut.

Men søk på"systemrens" her på båtplassen så finner du mye god info før du setter i gang.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...