KnutK Startet 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2012 Jeg opplever jeg ofte må kassere litt brukte tuber med f eks Sikaflex o.l.. Når jeg har brukt en slik "tube" har jeg prøvd å gjøre dem lufttett med isolasjonstape. Likevel erfarer jeg at de herder i tuben og må kastes. Dette blir jo unødvendig dyrt. Gode tips taes imot. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Har hatt min tube nå i over et år ca. Er noe alla sikaflex. Min metode er bare å skru inn en skrue i tuppen. Fungerer som bare det Isolasjonstape er jo greit vis du har det på deg, men skruen kan du bruke om og om igjen Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Skrue i toppen som nevnt og pakkes inn i en god plastpose, funker hos meg Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Det enkleste er selvfølgelig å bruke så mye guffe at det ikke blir noe igjen i tuben. Uansett hvor liten jobben er, så er det alltid andre steder man kline utover en tube med Tec7, og slik har man alltid "ferske" tuber Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 I plastpose og deretter i fryseren. Nye tupper fås kjøpt på Biltema for 1,- kr pr stk. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
M/S AIOLOS Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Adeneo: liker den ja Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Bruker som regel Casco Marine&Teknikk til diverse småjobber. Det er vel noe i samme "suppa" som Sikaflex. Skrur korken godt fast og pakker inn i en tett plastpose, da holder det seg "ferskt" i lange tider. Sitér dette innlegget Link to post
Pescador1 Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 (redigert) Forsegling av tuppen med skrue og en pose som man suger ut luft av gjør jobben :) Det er forresten nye materialer som til og med limer under vannet og som slår Tech7 som det holder... Leveres av Lindberg & Lund AS http://www.lindberg-lund.no/files/Ansatte%20mapper/Alexander/Fugemasser/Jeg%20er%20entreprenor/MS%20Polymer/Geocel%20The%20Works.pdf Ta også en titt på video i denne linken- Suveren produkt !! http://www.lindberg-lund.no/website.aspx?displayid=92610 Redigert 2.Mai.2012 av Pescador1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KnutK Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Takk for gode tips. Sitér dette innlegget Link to post
Runner Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Et lite stykke Glad-Pack / Plastfolie for mat mellom tube og lokk / sprøytespiss. Sitér dette innlegget Intet problem er så stort og komplisert at man ikke kan løpe fra det...... Link to post
tsb Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Bruker korken som følger med jeg det funker fint. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Glad pack og så i fryseren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.