Executive Startet 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2012 (redigert) Kranbil bestillt for sjøsetting av Dracoen. Det var litt lite bensin på tanken. Så jeg kjøpte 40 l og fyllt på fra kanne. Merket ikke noe spesiellt. Når jeg gikk inn i båten luktet det sterkt av bensin Ved nærmere ettersyn viser det seg at bensinslangen er solid festet med doble slangeklemmer til stussen på dekk forskruvingen for bensinpåfylling. Slangen var fin og klemmene likeså. Når jeg tok tak i slangen viser det seg at stussen i aluminium var løsnet fra selve dekkforskruvingen med tanklokket. Jeg har alltid oppfattet denne stussen som en integrert del av resten av dekkforskruvingen. Men det viser seg at den er limt med noe som minner om kontaktlim til delen som festes i dekket. Limet hadde løsnet og slangen med stuss hadde seget ned slik at det ble en glipe på under millimeteren. Ikke synlig utenifra. Dette har jo holdt i over 20 år. Men jeg er glad jeg ikke fyllte hundre liter rett i båten.....Farlige saker. Er det normalt at disse beslagene er limt sammen? Nå blir det bytting av allt fra dekk til tank. Om dette er normalt for båter fra denne perioden vil jeg anbefale alle å sjekke dette punktet. Lite hyggelig å fylle skuta med drivstoff Redigert 2.Mai.2012 av Executive (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.