Jump to content

Automatisk brannslukker i motorrommet - enkelt?

Bitteliten

Recommended Posts

Tidligere ble også Halonanlegg rutinemessig testet ved å utløse anlegget som om der var brann........

Dette er vel en spøk eller hva?

Når det gjeld halonforbudet så er det ikke spørsmål det er fritidsbåter eller noe annet.

HALON ER IKKE TILLAT Å BRUKE .

Ares

ares skrev:

Tidligere ble også Halonanlegg rutinemessig testet ved å utløse anlegget som om der var brann........

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen spøk. I Halonens barndom ble den regnet for å være 100% ufarlig og ikke kostet den noe særlig heller........

Hvor rutinemessig det var kan jeg ikke si helt sikkert, muligens bare for å kontrollere at fyllingsgraden i rommet var tilstrekkelig.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Hvor rutinemessig det var kan jeg ikke si helt sikkert, muligens bare for å kontrollere at fyllingsgraden i rommet var tilstrekkelig.

Hvert andre år:

En kontroll besto av veiing/nivåmåling - avik +-5%, hydrostatisk testing etter 10 år,

test av alarm instrumentering der hvor det var rør frem til dysene , skulle desse gjenomblåses med pressluft.

Dette var det rapporteringsplikt på.

vi hadde ikke det dokumentasjonssystemet den gang.

kontroll av fyllingsgrad ??? vi snakker om 3-5% konsentrasjon

NB. Funksjonstest ligg derimot i rutinene ved kontroll av Co2 slukkere

Ares

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...