Jakob Svart 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 Et evnt.tom halonanlegg vil man ikke få få fylt opp igjen. Så hvorfor vurdere å innstallere noe slik i båten? Sitér dette innlegget Link to post
ares Svart 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 Tidligere ble også Halonanlegg rutinemessig testet ved å utløse anlegget som om der var brann........ Dette er vel en spøk eller hva? Når det gjeld halonforbudet så er det ikke spørsmål det er fritidsbåter eller noe annet. HALON ER IKKE TILLAT Å BRUKE . Sitér dette innlegget Ares Link to post
SveinHa Svart 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 Tidligere ble også Halonanlegg rutinemessig testet ved å utløse anlegget som om der var brann........ <{POST_SNAPBACK}> Ingen spøk. I Halonens barndom ble den regnet for å være 100% ufarlig og ikke kostet den noe særlig heller........ Hvor rutinemessig det var kan jeg ikke si helt sikkert, muligens bare for å kontrollere at fyllingsgraden i rommet var tilstrekkelig. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
ares Svart 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 Hvor rutinemessig det var kan jeg ikke si helt sikkert, muligens bare for å kontrollere at fyllingsgraden i rommet var tilstrekkelig. Hvert andre år: En kontroll besto av veiing/nivåmåling - avik +-5%, hydrostatisk testing etter 10 år, test av alarm instrumentering der hvor det var rør frem til dysene , skulle desse gjenomblåses med pressluft. Dette var det rapporteringsplikt på. vi hadde ikke det dokumentasjonssystemet den gang. kontroll av fyllingsgrad ??? vi snakker om 3-5% konsentrasjon NB. Funksjonstest ligg derimot i rutinene ved kontroll av Co2 slukkere Sitér dette innlegget Ares Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.