eehgil Startet 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34656722 (jeg har ingen forbindelse med båt eller selger) Er ikke dette omtrent drømmebåten for rask langturseilas? Hva tror folket? Jeg er litt skeptisk til oppbygningen med en kjærne? av kryssfiner. Det råtner vel kjapt hvis det skulle komme vann inn? Hvis det blir et hull i ytterlaget, kan da fuktighet spre seg til hele skroget? Mulig bekymringen min er helt ubegrunnet :-) Flott båt uansett, uten for mye krimskrams, nips og luksuriøst håndtverk som man må være forsiktig med. Store vindusflater, men regner med de er dimensjonert for å tåle en skikkelig "Rassmus" :-) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 stygg! Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Det interiøret hadde jeg ikke følt meg spesiellt hjemme i.. Eksteriøret var jo heller ikke særlig pent, men det har mindre betydning når man sitter ombord, forsåvidt.. Er MYE annet snadder å velge fra i den prisklassen, så om jeg hadde vunnet i lotto hadde nok denne kommet langt, LANGT ned på lista.. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
arkmarin Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Jeg likte konseptet meget godt. Dette er en båt for havseiling, med god komfort. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Nonsense Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Jeg husker jeg la merke til at det var veldig mange skarpe hjørner til å være en langturbåt når jeg var ombord i en slik. Synes det også blir veldig sterilt ombord med det interiøret. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 jeg falt fullstendig for en RM1350 da jeg var ombord under Sjøen for alle. Skikkelig langturbåt. Skulle jeg dratt på langtur ville det stått mellom en slik eller en Boreal tror jeg. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
-morten- Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Nå er jeg langt i fra noen seilbåtmann, men skroget berer preg av at det er en finerbåt! veldig kantete hekk og en knekk langs hele skroget. Inredningen virka steril og kald. Vil tro det er en del være å få skader og sår på en finerbåt i forhold til en med rent glasfiberlaminat.Har jo sett noen eksemlar av eldre finerbåter! dem var sikkert flotte når dem var nye dem også da! Hva er egentlig grunnen til at RM1200 har rorkult og RM1350 har to ror!? vil tro det er lettere å manøvrere med ror, og sikkert lettere å koble autopilot som sikkert er uvurderlig på langturseilas Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
wd200s Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 vel den var veldig macho og se på fra utsiden fine linjer seiler utrolig bra har jeg hørt men interiøret i den båten meg PLAGER meg en så fin båt. tror ikke du betaler for komfort for og si det sånn Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 (redigert) Jeg vil aldri noensinne, overhodet eller under noen som helst omstendighet kjøpt en båt med tre som kjernemateriale, det være seg balsa eller kryssfiner. I 2012 vet man bedre. Det er et utall av tråder her som omhandler råte i dekk, dørk og akterspeil. Redigert 3.Mai.2012 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Tenkte det samme som mulligan; i 2012 burde man ha kommet lengre enn kryssfiner. Ellers har båten mange sikkerhetsfeatures som er smarte, blant annent store luker til akterkabinene. Innredningen var helker ikke mye å skryte av. Rorkult, nei takk. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 (redigert) jeg falt fullstendig for en RM1350 da jeg var ombord under Sjøen for alle. Skikkelig langturbåt. Skulle jeg dratt på langtur ville det stått mellom en slik eller en Boreal tror jeg. Jeg falt for RM1200 for et par år siden, prøvde å kjøpe en sånn i fjor vår men de godtok ikke bud 9000euro under forlangende så vi kom aldritil enighet, nå er jeg veldig glad for at det ikke ble noe av, jeg har forandret mening og den 1350en den synes jeg enda mindre om enn 1200. Nå er jeg langt i fra noen seilbåtmann, men skroget berer preg av at det er en finerbåt! veldig kantete hekk og en knekk langs hele skroget. Knekkspant er det hotteste hotte på seilbåtskrog for tiden så det er ikke noe i veien med å være litt kantete. Inredningen virka steril og kald. Vil tro det er en del være å få skader og sår på en finerbåt i forhold til en med rent glasfiberlaminat. Dette er vel vannfast kryssfiner som er lukket inn i kevlar og glassfiber så det er vel mye det samme som vanlige glassfiberbåter bare at denne er mye hardere og tåler mer. Hva er egentlig grunnen til at RM1200 har rorkult og RM1350 har to ror!? vil tro det er lettere å manøvrere med ror, og sikkert lettere å koble autopilot som sikkert er uvurderlig på langturseilas RM1200 har rorkult noe som er veldig fint på den båten og perfekt for autopilotbruk. RM1350 har to ratt, noe som er mindre heldig etter min mening når det kommer til autopilotbruk og dette er jo autopilotbåter Og å manøvrere er altid enklere med rorkult enn ratt, er det noen som er uenige ? Redigert 3.Mai.2012 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.