Jump to content

Drømmebåt for effektiv langturseilas? RM1200 på Finn

eehgil

Recommended Posts

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34656722

(jeg har ingen forbindelse med båt eller selger)

Er ikke dette omtrent drømmebåten for rask langturseilas? Hva tror folket?

Jeg er litt skeptisk til oppbygningen med en kjærne? av kryssfiner. Det råtner vel kjapt hvis det skulle komme vann inn? Hvis det blir et hull i ytterlaget, kan da fuktighet spre seg til hele skroget? Mulig bekymringen min er helt ubegrunnet :-)

Flott båt uansett, uten for mye krimskrams, nips og luksuriøst håndtverk som man må være forsiktig med. Store vindusflater, men regner med de er dimensjonert for å tåle en skikkelig "Rassmus" :-)

Det interiøret hadde jeg ikke følt meg spesiellt hjemme i.. Eksteriøret var jo heller ikke særlig pent, men det har mindre betydning når man sitter ombord, forsåvidt.. Er MYE annet snadder å velge fra i den prisklassen, så om jeg hadde vunnet i lotto hadde nok denne kommet langt, LANGT ned på lista..

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Nå er jeg langt i fra noen seilbåtmann, men skroget berer preg av at det er en finerbåt! veldig kantete hekk og en knekk langs hele skroget. Inredningen virka steril og kald. Vil tro det er en del være å få skader og sår på en finerbåt i forhold til en med rent glasfiberlaminat.Har jo sett noen eksemlar av eldre finerbåter! dem var sikkert flotte når dem var nye dem også da!

Hva er egentlig grunnen til at RM1200 har rorkult og RM1350 har to ror!? vil tro det er lettere å manøvrere med ror, og sikkert lettere å koble autopilot som sikkert er uvurderlig på langturseilas

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

jeg falt fullstendig for en RM1350 da jeg var ombord under Sjøen for alle. Skikkelig langturbåt. Skulle jeg dratt på langtur ville det stått mellom en slik eller en Boreal tror jeg.

Jeg falt for RM1200 for et par år siden, prøvde å kjøpe en sånn i fjor vår men de godtok ikke bud 9000euro under forlangende så vi kom aldritil enighet, nå er jeg veldig glad for at det ikke ble noe av, jeg har forandret mening og den 1350en den synes jeg enda mindre om enn 1200.

Nå er jeg langt i fra noen seilbåtmann, men skroget berer preg av at det er en finerbåt! veldig kantete hekk og en knekk langs hele skroget.

Knekkspant er det hotteste hotte på seilbåtskrog for tiden så det er ikke noe i veien med å være litt kantete.

Inredningen virka steril og kald. Vil tro det er en del være å få skader og sår på en finerbåt i forhold til en med rent glasfiberlaminat.

Dette er vel vannfast kryssfiner som er lukket inn i kevlar og glassfiber så det er vel mye det samme som vanlige glassfiberbåter bare at denne er mye hardere og tåler mer.

Hva er egentlig grunnen til at RM1200 har rorkult og RM1350 har to ror!? vil tro det er lettere å manøvrere med ror, og sikkert lettere å koble autopilot som sikkert er uvurderlig på langturseilas

RM1200 har rorkult noe som er veldig fint på den båten og perfekt for autopilotbruk.

RM1350 har to ratt, noe som er mindre heldig etter min mening når det kommer til autopilotbruk og dette er jo autopilotbåter

Og å manøvrere er altid enklere med rorkult enn ratt, er det noen som er uenige ?

Redigert av Enzo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...