Breezita Startet 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2012 Et lite spørsmål; Skal det stå fullt med vann i sjøvannsfilteret når motoren ikke er i gang? Har Vetus sin anti-hevert montert mellom impeller og varmeveksler og trodde at denne skulle slippe ut trykket. Skal systemet være så tett? /Breezita Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Worry II Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Skal det stå fullt med vann i sjøvannsfilteret når motoren ikke er i gang? Det gjør det hos meg ! Ganske sikker på at det er vanelig ! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Hos meg varierer det litt, uten at jeg har lagt så stor vekt på å finne ut hvorfor. Viktigste er å se at det er fullt når motoren går, om man har gjennomsiktig glass da Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 3.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 (redigert) Tok av anti-heverten og sjekket tidligere i vår, litt usikker på om jeg kan ha montert denne feil. Spiller det noen rolle hvor man setter slangene? Redigert 3.Mai.2012 av Breezita (see edit history) Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
LM 605 Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Har også et Vetus sjøvannsfilter. Det er til en liten Yanmar 3YM20,så det er jo av den mindre typen. Ser ut som det lett suger noe luft hvis man er ute i noe kraftig sjøgang eller f.eks rett etter sjøsetting.Det tar liksom noe tid med bobling og brusing før glasset fylles helt opp og stabiliserer seg. Men det er vel normalt det. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 I mine sjøvannsfiltere står det alltid sjøvann. I det øyeblikket jeg skrur av lokket synkervannstanden til vannnivået rund båten. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.