Jump to content

Montere kuleventil på dieselfilter/vannutskiller VP D-3

Gunda

Recommended Posts

Jeg må ha en eller annen tetning på gjengene der. Enten pakning eller masse. Noen tips?

RTV silikon er laget til formålet: http://www.eurofritid.no/?PageID=20068&ItemID=24241  Spiller ingen rolle hvor eller hvilken produsent bare det heter RTV Silikon.

SAP,

Jeg har sånn "cheap-filter" på Google  :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Disse har ikke blindplugg SAP - jeg spurte om det. Dette er en helt vanlig kuleventil. Jeg fikk de montert på min Windy 37 - som Bonus nå gleder seg over. Han kan sikkert dele erfaringene om de ikke funker.

Det er gjenger i bunnen så man kan sikkert finne blindplugg 

VannTro - bruker jeg RTV silikon  som gjengelim eller som pakningsmasse mot anleggsflatene?

Eurofritid er jo morsomme: 125 kr for tuben og 125kr for frakt. Hallo???

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Du kan benytte det både i gjenger og på anleggflater. Produktet er motstandsdyktig(løser seg ikke opp) mot alle typer olje, drivstoff og frostvæske og setter seg ikke mer enn at du klarer å demontere igjen.

En fordel å ikke ha det på den delen av gjengene som er helt nærmest filteret da det tar litt tid før det herder og man ønsker å unngå at det legger seg masse inne i filter-bollen.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Tenker den pluggen du har passer i bunnen av krana.

... - som Bonus nå gleder seg over. Han kan sikkert dele erfaringene om de ikke funker.

Det er gjenger i bunnen så man kan sikkert finne blindplugg ...

Kranene i bunnen på Racorfiltrene våre fungerer helt fint. Så bra at jeg aldri tenker spesielt på dem, bare åpner dem og tapper litt av og til. Har vel derfor aldri tenkt på eller følt et spesielt behov for blindplugger ...

Fikk min i går jeg og, men fikk ikke helt godfølelsen ang kvaliteten. Har dødgang på hendelen og virker som man må tvinge den mer enn naturlig for å få den i endepossisjoenene. Overflaten ser ut til å være forkrommet stål. Kan minne om en slik ventil man så bak på vanntilførselen på hjemmetoaletter.

Prisen oppgitt på telefon var selvfølgelig ex mva og de tok seg greit betalt for frakten på tross av den kom som brev.

Som sagt ble jeg litt usikker på om jeg vil sette denne inn eller gå for en original fra utlandet selv om den blir dyr pga høy frakt og mva.

Mulig jeg avventer litt på andre som monterer sin da jeg enn så lenge ikke har et eneste korn eller vanndråpe å drenere fra bollen (gjennomsiktig).

Her er et bilde av ventilen.

bilde

Mvh. SAP

• 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...