Sturee Startet 3.Mai.2012 Del på Facebook Startet 3.Mai.2012 (redigert) Hei Har en mercury som ikke ser særlig fin ut på stammen så den vil jeg få lakkert. Har kjøpt en boks med zinkprimer og en boks med mercury-svart lakk på maritim som inneholder 0,4l. Holder det? Men før lakkeringa må jo gammel lakk pusses bort. Hvor fint papir bør jeg bruke da? og kan jeg bruke maskin eller bør det gjøres for hånd? Noen andre tips? Aldri prøvd dette før så:) Bilde: Redigert 3.Mai.2012 av SM330S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FlyingDutchman Svart 3.Mai.2012 Del på Facebook Svart 3.Mai.2012 Heisann. Jeg tror vel du kanskje kunne tatt med en ekstra boks iallfall, de blir fort tomme de boksene.. Jeg ville begynt med 120 papir på maskin, en oscillerende vel å merke. Da får du en slags "wax on, wax off" virkning, og den sliper ikke vekk så mye av materialet(stammen). Etter det kan du gå over med f.eks 280 papir. Begge rundene må du jo bruke hånda der maskinen ikke kommer til. Vaske godt med tynner. Så kan du spraye på grunningen, la den tørke og så mattslipe lett med f.eks 320-400 papir for å få en jevn fin overflate. Vaske godt med tynner. Og da er det bare å lakke i vei, lønner seg med mange tynne strøk. Det samme med grunningen forresten. Da gjenstår det vel bare å si lykke til Har jeg glemt å nevne noe håper jeg andre kan opplyse om det. Mvh Ørjan. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 3.Mai.2012 Del på Facebook Svart 3.Mai.2012 Det som også er lurt er å bare pusse litt over den lakken som sitter der fra før av. Hvis den sitter godt etter pussing, så faller den ikke av med det første. Har den sittet på i 20+++ år, så sitter den fortsatt. Det er bare på store flater over vann at jeg ville latt lakken sitte. I hjørner og kanter er det best å pusse helt ned. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 3.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2012 Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.