teris Startet 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2005 Er det noen Scand Baltic 29 eiere som kan opplyse hvor stor gummibåt det praktisk mulig er å ha hengende på snap oppheng. Er det kun Zodiac som lager gummibåter med fast bunn ? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Berdden på moderskipet er vel begrensigen for hvor stor gummi du kan ha, vil ellers stikke ut forbi og være i veien når du skal legge til kai... bmo Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Herman Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Er det kun Zodiac som lager gummibåter med fast bunn ? <{POST_SNAPBACK}> Mener du en liten RIB?Arimar gjør ihvertfall, selges av RIBsenteret Båtsmann AB gjør også: JMG Marine & Fritid A/S Ut fra AB sine nettsider er dette riktig, selv om nettsiden til JMG Marine sier noe annet (se forøvrig bildet i avataren min) Vil tro at mange flere gjør det også, dette var de jeg kom på i farten. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Baltic Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Jeg har ny Scand 29 Baltic med dreggkasse på styrbord side og "gassflaske-kasse" på babord side på badeplattformen. For å ikke komme i konflikt med dreggkassen på styrbord side, derfor "trekke" gummibåten noe til babord, har Scand (og vi) funnet ut at en Zodiak 260 er akkurat passe lang. Vi har en Zodiak Cadet 260S m/oppblåsbar kjøl og plater i bunn. Dette fungerer ypperlig på snapdavitere på Scand 29 Baltic! Det er nok mange gummibåtprodusenter som lager gummibåt med fast bunn (jeg tipper at de aller fleste gjør det), men dette er jeg ingen ekspert på! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Er det kun Zodiac som lager gummibåter med fast bunn ? <{POST_SNAPBACK}> Mener du RIB så produseres det også av Valiant, se denne siden. Et bra sted å kjøpe den er hos Ravn's Garage. Litt usikker på om 250 fortsatt leveres, men 270 finnes. Jeg mener den har samme diameter på pontongene. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
teris Svart 19.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Baltic ga ett fint svar, har bestilt ny Scand Baltic så jeg bruker ventetiden til planlegging! Takk for fint svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.