Gurba Startet 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2012 I et tenkt tilfelle der "nabobåten" på brygga tar fyr og båter som ligger i umiddelbar nærhet brenner opp, hva er regler ang forsikring da ? Jeg ringte forsikringen min nå og satte opp verdien på båten ettersom den har blitt litt oppgradert i det siste. Når jeg forsikret den så tok jeg en lav sum for å få ned forsikringspremien , nå er den satt opp til en mer reell pris. Så kom jeg til å tenke på den problem stillingen med båtbrann... blir det båtbrann på brygga og nabobåten brenner hvem sin forsikring skal dekke det ? Ho var ikke sikker... Evt om naboen ikke har forsikring på båten sin hva da ? Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Du er ansvarlig for skader på din egen båt i utgangspunktet. For å dekke uoversiktlige tilfeller bør du sannsynligvis ha kasko. Det har jeg. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 All skade dekkes av din forsikring ikke nabobåten sin ......du får bare igjen det du har forsikret din båt for Jeg var underforsikret da nabobåt brant og tapte noen båtpenger på det .....så oppfordringen er sørg for at du har forsikret båten din for markedsprisen ... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Det er vel heller ikke lurt å forsikre for høy verdi på båten heller? I tilfelle brann og totalskade er det vel markedsverdien på tilsvarende båt som blir utbetalt? Eller tar jeg feil? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
S/Y Emma Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Kven er det som set "marknadsverdien", i fall båten er litt unik (og oppbrent)? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Vet ikke, men frykter det er de som betaler ut pengene som vurderer... og de vil vel holde mest mulig igjen.. altså forsikringsselskapa Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 (redigert) Ta bilder for å kunne dokumentere tilstanden så du/dere har noe å vise til evt. takstmann kvitteringer på nyinnkjøpt utstyr etc....markesverdien er gjerne snittprisen på lignende/like båter ute på markedet Redigert 3.Mai.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Mouche Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 I tilfelle brann og totalskade er det vel markedsverdien på tilsvarende båt som blir utbetalt? Eller tar jeg feil? Tanken er at du skal få dekket det tapet du har lidd hvilket er hva det vil koste deg å skaffe en tilsvarende båt i tilsvarende tilstand, alder osv så det er viktig å forsikre båten for riktig beløp. Nå trenger man vel ikke full kasko for å få dekket tap ved brann, men holder med delkasko (ansvar, brann og tyveri) selv om jeg for egen del velger full kasko og heller tar forhøyet egenandel for å få prisen ned. Denne siden https://www.gjensidige.no/Privat/Forsikring/Kjoretoy/Batforsikring viser vel nokså greit alternativene og hva de dekker. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.