Jump to content

Hva dekker forsikringen når nabobåten brenner ?

Gurba

Recommended Posts

I et tenkt tilfelle der "nabobåten" på brygga tar fyr og båter som ligger i umiddelbar nærhet brenner opp, hva er regler ang forsikring da ?

Jeg ringte forsikringen min nå og satte opp verdien på båten ettersom den har blitt litt oppgradert i det siste. Når jeg forsikret den så tok jeg en lav sum for å få ned forsikringspremien , nå er den satt opp til en mer reell pris. Så kom jeg til å tenke på den problem stillingen med båtbrann... blir det båtbrann på brygga og nabobåten brenner hvem sin forsikring skal dekke det ? Ho var ikke sikker...

Evt om naboen ikke har forsikring på båten sin hva da ?

I tilfelle brann og totalskade er det vel markedsverdien på tilsvarende båt som blir utbetalt? Eller tar jeg feil?

Tanken er at du skal få dekket det tapet du har lidd hvilket er hva det vil koste deg å skaffe en tilsvarende båt i tilsvarende tilstand, alder osv så det er viktig å forsikre båten for riktig beløp.

Nå trenger man vel ikke full kasko for å få dekket tap ved brann, men holder med delkasko (ansvar, brann og tyveri) selv om jeg for egen del velger full kasko og heller tar forhøyet egenandel for å få prisen ned.

Denne siden https://www.gjensidige.no/Privat/Forsikring/Kjoretoy/Batforsikring viser vel nokså greit alternativene og hva de dekker.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...