Jump to content

omtrekking av førerstol

eysteind

Recommended Posts

Hei!

Ønsker en god og pen førerstol i halco`n. Har også et ønske om at stolen skal vere i samme stoff som resten av salongen. Og de som er fine koster somregel 6-8000,-

Har derfor begynt å lure på om eg heller skal trekken opp en brukt stol.

F.eks denne:

Bilde

Hva tror dere det vil koste å få denne proft omtrekt i nytt stoff?

Loma skrev:

:fishing: Ta deg ein tlf til Måløy Båt og industrisøm.

Hei.

Helt enig, meget dyktige og hyggelige folk der. Her selv fått trukket om salongen og setene i uteseksjonen hos dem. Tlf. 57 85 12 30, hjemmeside http://www.maloy-industrisom.no

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei og takk for svar!

Skal ta en telefon til måløy. Det hadde jo vert veldig grei dersom dei hadde ok pris. Da kunne eg vare kjørt båten ut der og dei kunne laget alle putene i båten....

Til Sirius: Hva betalte du for omtrekkingen av baylineren din?

Til Astor: Har du bilder av stolen? Kunne du trekke den i det møbelstoffet du ville?

Grunnen til at vurderer denne brukte kaptainstolen fra en van er at eg tror kanskje den har litt bedre sittekomfort enn disse "billige" båtstolene.

Er mulig det er feil?

Uansett vil det koste like mye å få trekke om denne som det vil koste for en stol til ca 2500,- Spørsmølet blir da om eg får en bedre stol?

eysteind skrev:

Hei og takk for svar!

Til Astor: Har du bilder av stolen? Kunne du trekke den i det møbelstoffet du ville?

Grunnen til at vurderer denne brukte kaptainstolen fra en van er at eg tror kanskje den har litt bedre sittekomfort enn disse "billige" båtstolene.

Er mulig det er feil?

Uansett vil det koste like mye å få trekke om denne som det vil koste for en stol til ca 2500,- Spørsmølet blir da om eg får en bedre stol?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg valgte 1013 Neptun høy, som de anbefalte å lage med litt dypere pute og noen cm. bredere. Kunne velge mellom skai og stoff. Har trukket om hele båten og et omtrekk av den gamle førerstolen ville koste omtrent 2,300.-, like mye som en splitter ny stol.

Jeg skal ta et bilde av den ombored når jeg er i båten neste gang.

Jeg hadde foten til stolen fra den gamle som jeg tilpasset ganske lett.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

betalt og betalt......... :cool: Da dette tilfeldigvis er min søster så har jeg bare betalt for materialkostnadene, så dette ble billig for meg. Det gjelder å utnytte sine søsken, min lillebror er inredningssnikker og jobbet på skipsverft og hos NB.marine i Bergen en stund så han har hjulpet meg med resten av båten. :wink:

Sirius

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...