Terje_F Startet 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2012 Det heter seg vel at det skal være doble slangeklemmer på skroggjennomføringer. Gjelder dette bare skroggjennomføringer under vannlinja? Noen som vet hvilke bestemmelser som sier dette? CE-godkjenning, bestemmelser fra forsikringsselskap? Gjelder det da også "i andre enden av slangen", dvs inn/ut på sjøvannsfilter, inn/ut septikpumpe etc? Eller bare hvis disse også ligger under vannlinja? Takknemlig for innspill her Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Alle slanger, som har doble slangeklemmer i en ende, skal ha det i andre ende! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
LM 605 Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 På min nye båt er der dobble slangeklemmer på sjøvannsinntaket, men enkle klemmer på inn/ut av sjøvannsfilteret, som forøvrig er montert ganske høyt over vannlinjen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Lurer meg på om eg såg det nevnt i forsikringspapir en gang. Men det eg synest å huske, var "under vannlinje", så i andre enden dersom den er over vannlinja er det ikkje aktuelt Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
jkn Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Da jeg skulle få CE merket en Bayliner jeg importerte skulle det være dobble klemmer på alle skroggjennomføringer som. var inntil 40 cm over vannlinje Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Selv setter jeg på dobbelt der det er plass til det, er jo ikke rare kostnaden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.