Jump to content

Anbefaling propell til Rana 425 med suzuki 20hk.

yngvar.johnsen

Recommended Posts

Hei.

Har en Rana 425 std med Suzuki 20hk 98mod(2t). Propellen som fulgte med motoren er skadet, så jeg trenger ny.

Noen som vet hvilken stigning/ diameter jeg bør gå for?

Testet i dag med propelllen som stod på. Fikk 19knop med to ombord, og den var litt treg å få i plan.

Klarer ikke å lese av størelsen på den som står på, så hvis noen har hatt samme oppsett hadde tips vert bra.

jeg trur du må ned på stigningen en eller 2 tomer båten din bør gå 22 knop med 2.pers.

jeg har hatt samme båten selv med 20 hk yamaha.

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Er motoren din samme motor som 30 hk suzuki eller har du en med 444 cyl volum?

12 stigning?

den propellen du bruker nå har for stor stigning.

er motoren din gammel?

jeg brukte 10.5 stigning men motoren din har anden ut veksling i undervanns huset.

SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Vet ikke volum, kan sjekke i morra. Den er to syl, ihht deletegniger æ har funne på nettet er denne lik 25hk (to syl).

Motor er fra 98.

Har søkt en del etter deletegninger til denne, men æ finn kun til 25hk og 3 syl på denne års mod. Mulig denne er spesielt tilpasset europa? Finner i hvertfall ikke denne motoren i USA.

Hvet du om den propellen du brukte var mindre, lik eller større enn std til din motor?

Selv om utveksling er ulik kan dette gi en indikasjon på korsn æ bør velge.

Redigert av yngvar.johnsen (see edit history)

fant en test av 20 hk motorer i et gammelt båtmagasin der brukte de 12 stigning så de er vel de du skal ha den båten de brukte der veide 210 kg.

SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...