Jump to content

snekke, går frem over, klarer ikke å bakke

janma

Recommended Posts

Hei, har ei snekke med yanmar motor. aksling med fast propell. når jeg kom inn i havna så klarer jeg ikke å bakke med den. akslingen går begge veier, men den går ikke bakover. fremover går den. noen som vet hva som kan være galt ? får ikke tatt den opp fordi slippen i havna er for tiden ute av drift.

4 til 6 uker er alt for lenge å vente, også nå når sesongen begynner for fullt! Nei hør rundt i foreningen om noen kjenner noen som dykker, eller ta kontakt med den lokale dykkerklubben så er det alltid en som kan hjelpe tenker jeg. Om problemet er det som forespeiles her burde det enkelt kunne ordnes.

• 1 måned senere...

Hadde oppe båten i dag. Mutteren satt som den skulle med splinten i. men låse kilen som skal ligge mellom akslingen og propellen var borte sånn at propellen var løs på akslingen. fant ett rustfritt flattjern og slipte til en ny kile. så nå er det i orden igjen :) min teori er at forrige eier har satt på en låsesplint i vanlig stål som har rusta bort, ellers kunne ikke låsesplinten ramle ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...