tom-ba Startet 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2005 hei! jeg har en ankervinsj fra IL med fjernkonroll av ukjent type, men er vel orginallevert fra IL. Den ser lik ut som de maritim selger. Mitt problem er rekkevidden, den virker bare 1-2 meter fra mottaker. Er det noen som har noen gode ideer om hva som er problemet her eller er det bare å kjøpe nytt. og ja jeg har selvfølgelig nytt batteri i fjernkontrollen. Sitér dette innlegget Link to post
viking87 Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Opplevde det samme med ein båt eg kjøpte ein gang. Det var utrolig kort rekkevidde på fjernkontrollen. Fant til slutt ut at årsaken var at forrige eier som antagelig hadde montert ankervinsjen, ikkje hadde vikla ut antenne pisken på mottakeren, den låg fint pakket inn med strikket rundt. Kan det vere noe av det samme? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 hei! jeg har en ankervinsj fra IL med fjernkonroll av ukjent type, men er vel orginallevert fra IL. Den ser lik ut som de maritim selger. Mitt problem er rekkevidden, den virker bare 1-2 meter fra mottaker. Er det noen som har noen gode ideer om hva som er problemet her eller er det bare å kjøpe nytt. og ja jeg har selvfølgelig nytt batteri i fjernkontrollen. Har den samme typen selv, men har aldri hatt problemer med rekkevidden. Mest sansynlig årsak er at mottager/antenne ikke fungerer optimalt. Kan det ha noe med plasseringen av mottageren å gjøre ? Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 I min forrige båt hadde jeg samme fjernkontroll systemet på min IL winch, den virket meget bra, sviktet aldri og mottakeren her satt montert under sidebenken med den lille antennen helt ut mot skrogsiden. På den båten jeg har nå har sitter samme mottageren ut til siden, under en av køyene i akterlugaren, men her er rekkevidden et problem og det har mange ganger irritert meg at winchen ikke kan kjøres når jeg står på badeplattformen (2-3 m fra mottageren). Ja selv fra førerplassen har jeg problemer med å fjernstyre winchen. Har lurt på om det kan være batteriene i senderen som er dårlig ? Dette systemet er helt nytt og i alle fall er mottageren utformet noe mer "fancy" enn den gamle rektangulære fra IL. Kan senderen på den nye være svakere ? (Regelverk mm??) Arrangementet mht avstander mm er nokså likt på disse to båtene. Må jeg forlenge antennen på mottageren ? Fint med erfaring fra andre som kansje har opplevd samme problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 20.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2005 (redigert) Ville prøvd å gjøre antennen dobbelt så lang. Hvis den originale bare er 10cm, mange ganger så lang... Redigert 20.Januar.2005 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 20.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2005 Dette var merkelig. Jeg har selv montert mottageren midt inne i båten, slik at signalet må gå igjennom vegger og skott for å nå antennen, som er den originale antennen (10 cm??) Jeg kan helt greit st inne på land å styre akterwinchen uten problem. Det lengste jeg har vært vekk fra mottageren er i alle fall 10 meter. Ingen problem. Jeg har den gamle (firkantede) IL fjernkontrollen. Noe jeg synes er irriterende med systemet er at sikringen til winchen har lett for å løse ut, og er man uheldig da, og er langt vekk fra bryteren, havner det gjerne 50 meter kjetting i vannet. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Victora III Svart 20.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2005 Har også samme type fjernkontrol, og den har fungert utmerket. 10 cm antenne sitter på innsiden av akterspeilet. Har den plutselig blitt sånn, eller var den sånn da du kjøpte båten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.