Bitteliten Startet 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2012 (redigert) Har forstått at videokortene på disse plotterne noen ganger må byttes pga dårlig lodding. Var mistanke om dette på mine plottere. Symptomet var dette Dette symptomet var på begge plotterne. De har hver sin kabel fra kameraet. Det er en splitter på kabelen nære kameraet. Blinkingen kom når vi manøvrerte på lavt turtall og båten vibrerte litt(ips) Vil bare tipse om at kameravisningen på begge mine plottere ser bra ut etter at jeg renset kontaktene på kabler og plottre med crc marinespray og det fikk tørke ett døgns tid. Kan være verdt å teste før videokort bestilles Så får vi se hvor lenge dette holder Redigert 5.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Vil anbefale deg å bruke elektro cleaner fremfor crc som legger igjen en oljefilm Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bitteliten Svart 5.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Skeptisk til elektronikkrens i båt pga saltholdig luft Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Skjedde på min E80 også da den var noen få måneder gammel, ble fiksa på garantien. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 (redigert) Ser ingen grunn til å være skeptisk til elektrorens den fjerner irr og er akkurat det som er vår verste fiende i båt med følsom elektronikk ..olje sprayer gir en hårfin film med olje som virker som en isolator og det ønsker vi ikke.... men best mulig kontakt og det er det el. spray som gir... Tro meg kjører trailer og vet hva salt gjør med elektriske kontakter ... Redigert 5.Mai.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
abbor Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 (redigert) I firmaet jeg jobber har vi en del hundre tusen kontakter operert i marint miljø som sauses inn med CRC jevnlig, tør ikke tenke på hvilke problemer vi hadde hatt uten den tynne oljefilmen. Vi har aldri observert kontaktproblemer som kan spores tilbake til filmen som CRC etterlater. Kontakfingrene skal ha såpass trykk på pinnene at denne filmen blir helt mikroskopisk i selve kontaktpunktet. Redigert 6.Mai.2012 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Du må ha ny plotter... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 (redigert) Jobber med det MA. Utfordringen er alt som er rundt plotteren Faktisk er jeg veldig godt fornøyd med e classicene m e. Ble overrasket over det da vi startet opp i våres Redigert 6.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Som radar er E Classic suveren, jeg har en HD Digital dome sammen med den. Synes den er litt treg som plotter og etter å ha blitt vant med Simrad NSS savner jeg det å ha både touch og knotter. E Classic skal etter det jeg har blitt fortalt kunne sameksistere med nye e serien, ekkolodd og radar kan deles, ikke kart.. Den nye e serien har mye til felles med Simrad NSS når det gjelder brukerinterface, NSS har et helt suverent brukerinterface. En kombinasjon av en E Classic og en e125 eller 127 kan være en interesant mulighet for å slippe å skifte ut alt. Hvis du har en analog radar kan den selvsagt ikke brukes med ny e serie. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Jeg mente all båten som er rundt plotterne Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Ja, da blir en ny plotter eller to uansett som ei pølse i slaktetida Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.