Jump to content

Feil på kamera Raymarine E120 classic, tips om billig løsning

Bitteliten

Recommended Posts

Har forstått at videokortene på disse plotterne noen ganger må byttes pga dårlig lodding. Var mistanke om dette på mine plottere. Symptomet var dette

Dette symptomet var på begge plotterne. De har hver sin kabel fra kameraet. Det er en splitter på kabelen nære kameraet. Blinkingen kom når vi manøvrerte på lavt turtall og båten vibrerte litt(ips)

Vil bare tipse om at kameravisningen på begge mine plottere ser bra ut etter at jeg renset kontaktene på kabler og plottre med crc marinespray og det fikk tørke ett døgns tid. Kan være verdt å teste før videokort bestilles :thumbsup:

Så får vi se hvor lenge dette holder :rolleyes:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Ser ingen grunn til å være skeptisk til elektrorens den fjerner irr og er akkurat det som er vår verste fiende i båt med følsom elektronikk ..olje sprayer gir en hårfin film med olje som virker som en isolator og det ønsker vi ikke.... men best mulig kontakt og det er det el. spray som gir...

Tro meg kjører trailer og vet hva salt gjør med elektriske kontakter ...

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

I firmaet jeg jobber har vi en del hundre tusen kontakter operert i marint miljø som sauses inn med CRC jevnlig, tør ikke tenke på hvilke problemer vi hadde hatt uten den tynne oljefilmen. Vi har aldri observert kontaktproblemer som kan spores tilbake til filmen som CRC etterlater. Kontakfingrene skal ha såpass trykk på pinnene at denne filmen blir helt mikroskopisk i selve kontaktpunktet.

Redigert av abbor (see edit history)

Som radar er E Classic suveren, jeg har en HD Digital dome sammen med den. Synes den er litt treg som plotter og etter å ha blitt vant med Simrad NSS savner jeg det å ha både touch og knotter.

E Classic skal etter det jeg har blitt fortalt kunne sameksistere med nye e serien, ekkolodd og radar kan deles, ikke kart.. Den nye e serien har mye til felles med Simrad NSS når det gjelder brukerinterface, NSS har et helt suverent brukerinterface.

En kombinasjon av en E Classic og en e125 eller 127 kan være en interesant mulighet for å slippe å skifte ut alt. Hvis du har en analog radar kan den selvsagt ikke brukes med ny e serie.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...