Jump to content

Båtlivet kan gå mot en ende !

Puffen

Recommended Posts

Endelig mai og lange lyse kvelder. har brukt 12 tusen på innelagring i vinter, mellom 15 og 20 tusen på småservice, og div. småreparasjoner på drev og 2 - 3 tusen på polish, bunnsmøring og annen klargjøring. 4 tusen på å fylle tanken, og 3 tusen på havneleie. (Noe som dessuten er billig). 2 og et halvt på rep.¨av kalesje og 3 tusen på nytt batteri.

En fin og klar kveld med bare litt vind. Men !!!!!!!!!!!!!!!! 2 grader, nordavind og snø på kalesja. !!!!!!!!

Langtidsvarslet er elendig, og minner fra siste 2 somre er friskt i minne.

Er det verdt det ?????

Hvorfor ikke bruke pengene på flybilletter og båtleie ????????????

Enhver må vel gjøre seg opp en kost/nytte kalkulering når det gjelder båtlivet. Selv solgte jeg båten før forrige sesong, for å kjøpe ny båt umiddelbart. men tiden gikk og jeg fant ingen båt etter mine ønsker så om en uke reiser jeg til Florida for å sluttføre en hushandel der. Nå skal jeg prøve det i stedet for båtliv en periode :-)

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Vell,jeg har brukt mellom 4 og 500.000 på det gamle dasset av en scand atlantic jeg har og kansje 1000 arbeidstimer.mye sinne har det vært..tårer og blod.

Har tilogmed stått og snakket med båten midt på natten og spurt;hva fa... har jeg gjort deg egentlig...Her forleden bestemte jeg meg for og døpe hun for helvete,men det ble dog ikke noe av....

Men er det verdt det??jau jau!!

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

En ting er sikkert: Min neste "skikkelige" båt blir iallefall ikke noen kalesjebåt..... Hadde jeg bodd på sørlander så kanskje, men ikke her på nordvestlandet. Visst har vi en spennende skjærgård, lange fjorder og natur til tusen, men når de fine vår/sommer/høstkveldene uteblir.... da blir iallefall jeg arg. =( Da blir det lett "guttekvelder sammen med sønnen nede på havna, med skjøteledning og vifteovn siden jeg ikke har tatt meg råd i å anskaffe en skikkelig diselvarmer... ennnå.. Meeeen, jeg lever i håpet om at vårherre skal komme på at vi her oppe trenger noen varmegrader og en solskvett.... =)

Våknet til snø og kun noen få varme i dag. Kanskje en skulle selge hele rukkelet og satse på leilighet i varmere strøk i stedet :crazy:

Men som nordmenn flest så håper vi på bedring og en fin sommer i år også, selv om den siste fine sommeren på Vestlandet var i 2010 og sluttet da jeg gikk på ferie :nonod:

Husker sommeren i 2004, den var helt fantastisk :wink: og om det gjentar seg så vil en nok treffe på en perfekt sommer til i løpet av en 5 - 10 årstid.

Ønsker dere en flott båt sommer, ikke glem å sjekk varmeapperatet :giggle:

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

... har brukt 12 tusen på innelagring i vinter, mellom 15 og 20 tusen på småservice... og 2 - 3 tusen på polish, bunnsmøring og annen klargjøring. 4 tusen på å fylle tanken, og 3 tusen på havneleie.... 2 og et halvt på rep.¨av kalesje og 3 tusen på nytt batteri....

Da har du fornuftig nok utelatt de virkelig store utgiftene som kapitalbinding i båten eller rentekostnader (stryk det som ikke passer) og verdifallet i dagens båtmarked. Så jeg har sluttet å regne på dette, og holder klokelig alle kvitteringer langt unna kone-avstand. Jeg er tilfreds så lenge dette selvbedrageriet fungerer og vil ganske sikkert være båteier en del år til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...