Puffen Startet 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2012 Endelig mai og lange lyse kvelder. har brukt 12 tusen på innelagring i vinter, mellom 15 og 20 tusen på småservice, og div. småreparasjoner på drev og 2 - 3 tusen på polish, bunnsmøring og annen klargjøring. 4 tusen på å fylle tanken, og 3 tusen på havneleie. (Noe som dessuten er billig). 2 og et halvt på rep.¨av kalesje og 3 tusen på nytt batteri. En fin og klar kveld med bare litt vind. Men !!!!!!!!!!!!!!!! 2 grader, nordavind og snø på kalesja. !!!!!!!! Langtidsvarslet er elendig, og minner fra siste 2 somre er friskt i minne. Er det verdt det ????? Hvorfor ikke bruke pengene på flybilletter og båtleie ???????????? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Nei. Det er det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Reiser til Pisa i Italia mandag,og har leid båt i en liten småby langs kysten i Toscana,Billig vin,varmt og herlig vær! Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Enhver må vel gjøre seg opp en kost/nytte kalkulering når det gjelder båtlivet. Selv solgte jeg båten før forrige sesong, for å kjøpe ny båt umiddelbart. men tiden gikk og jeg fant ingen båt etter mine ønsker så om en uke reiser jeg til Florida for å sluttføre en hushandel der. Nå skal jeg prøve det i stedet for båtliv en periode :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
beauty of aqua Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Vell,jeg har brukt mellom 4 og 500.000 på det gamle dasset av en scand atlantic jeg har og kansje 1000 arbeidstimer.mye sinne har det vært..tårer og blod. Har tilogmed stått og snakket med båten midt på natten og spurt;hva fa... har jeg gjort deg egentlig...Her forleden bestemte jeg meg for og døpe hun for helvete,men det ble dog ikke noe av.... Men er det verdt det??jau jau!! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Javi Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Selvfølgelig er det verdt det! Alt dette er glemt etter et par fine sommerkvelder! Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Det er vel verdt det, så lenge man syns det selv i grunn...? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
27 hasla Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Er det verdt det?Ja.men det er gøy å prøve andre ting også.Av og til har jeg lyst å selge hele båten.Båt kan være en skikkelig teknisk utfordring og mye tid går med på utbedringer og ordne opp etter andre som aldri burde fått lov til å skru eller montere noe som helst. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Jeg betalte 1500 for vinteropplag, og en Hundrings i gearolje. Verd det? Definitivt!!:) Men det høres dyrt ut med stor båt må jeg si... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Astor Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Klart ting kostet. Slik er det med alt. All tid og kos jeg ar lagt ned i Astor er hvert hver eneste krone. Kvalitetstid hver eneste dag. Men husk: vi står på ulike trinn i livet. Det er kaskje det som teller. God helg. V Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bearded Beast Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Det har vel noe med dårlig hukommelse og evig optimisme å gjøre. Det er bare mai enda, er sjelden det er noe vits å tenke på en båttur med rett temperatur før etter st.hans på desse kanter Sitér dette innlegget Link to post
Wisswass Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 En ting er sikkert: Min neste "skikkelige" båt blir iallefall ikke noen kalesjebåt..... Hadde jeg bodd på sørlander så kanskje, men ikke her på nordvestlandet. Visst har vi en spennende skjærgård, lange fjorder og natur til tusen, men når de fine vår/sommer/høstkveldene uteblir.... da blir iallefall jeg arg. =( Da blir det lett "guttekvelder sammen med sønnen nede på havna, med skjøteledning og vifteovn siden jeg ikke har tatt meg råd i å anskaffe en skikkelig diselvarmer... ennnå.. Meeeen, jeg lever i håpet om at vårherre skal komme på at vi her oppe trenger noen varmegrader og en solskvett.... =) Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Helt enig!Aldri mer kalesjebåt. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 6.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Jeg har kalesjebåt, men det er ikke problemet. Jeg vil ha maksimalt med sol når den først er der. Saken er at godværet aldri kommer uten iskald nordavind. Slik har det værdt de siste 3 årene. Kan ikke fortsette sånn. Da er det bedre å bruke pengene på reise. Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Reiser er helt topp!Fint vær.sol og god drikke,men å drive inn mot Helgøysund en varm sommerdag,ubetalelig!Sier som Ole Brumm jeg,jatakk begge deler Sitér dette innlegget Link to post
M4gnus Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Det koster og være kar! Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Våknet til snø og kun noen få varme i dag. Kanskje en skulle selge hele rukkelet og satse på leilighet i varmere strøk i stedet Men som nordmenn flest så håper vi på bedring og en fin sommer i år også, selv om den siste fine sommeren på Vestlandet var i 2010 og sluttet da jeg gikk på ferie Husker sommeren i 2004, den var helt fantastisk og om det gjentar seg så vil en nok treffe på en perfekt sommer til i løpet av en 5 - 10 årstid. Ønsker dere en flott båt sommer, ikke glem å sjekk varmeapperatet Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Jawik Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Vi står han av i tre måneder til. På Cyprus er det idag 20-25 grader og her i Syvde 2-4 grader. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
valvolainen Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 5000 i lakk/olje/div, 1000 i havneavgift, joda, 'noen' hundre timer i innsats, noen hundrelapper i bensin for å dekke kommende turer i sommer. Operer heldigvis på et annet kostnadsplan:-D Men lider naturligvis av trefotssyken, så det er vel bare et tidsspørsmål... Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Hva er alternativet ? Bo i telt Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Har drømt om båt uten kalesje. Og nå har vi endelig fått det til, gikk opp 7fot og fikk dør bak. Så nå er vi rustet bedre mot regn og ...snø.... hrmf.. Men nå ligger eg i kjølen og løser gear for å få ut motoren. "Er det verdt det" spørsmålet dukker opp stadig ja.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Christensen Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 For min del kan ei helg på sjøen med fullklaff på været beskrives med ett ord: Ubetalelig!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Tilde Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 ... har brukt 12 tusen på innelagring i vinter, mellom 15 og 20 tusen på småservice... og 2 - 3 tusen på polish, bunnsmøring og annen klargjøring. 4 tusen på å fylle tanken, og 3 tusen på havneleie.... 2 og et halvt på rep.¨av kalesje og 3 tusen på nytt batteri.... Da har du fornuftig nok utelatt de virkelig store utgiftene som kapitalbinding i båten eller rentekostnader (stryk det som ikke passer) og verdifallet i dagens båtmarked. Så jeg har sluttet å regne på dette, og holder klokelig alle kvitteringer langt unna kone-avstand. Jeg er tilfreds så lenge dette selvbedrageriet fungerer og vil ganske sikkert være båteier en del år til. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Er det bådlivet eller breddegraden som er problemet...? Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 6.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Nå er forhåpentligvis alle kostnader for sesongen betalt, så det blir uansett å satse på nye store opplevelser Men det frister ikke med en ny omgang med kalde dritværsoppleveser til 10000 pr. dag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.