Jump to content

Plassering av sub i Windy 32 Scirocco?

Hydrox

Recommended Posts

Er det noen som har tips til en grei plassering av en sub i Windy 32 Scirocco? Siden jeg har lagt lyd i bil på hyllen må jeg ha litt lyd i båten. Windy er flinke å bygge båt men god musikk til konjakken glemte de helt.. :(

Det er i grunnen flere plasser det kan sages høl til et basselement, men det var denne sagingen jeg ikke var så sugen på. Jeg ønskermeg en skjult løsning som ikke synes, men selvfølgelig som høres :)

I dag sitter det høytalere i targabøylen som faktisk låter greit, men de trenger litt nødhjelp hjelp i bunn.. :)

Jeg hadde en 33 Scirocco med originalmontert 10" Subwoofer. Denne var montert i sidepanelet nede ved dørken på førerplassen. Denne Subwooferen var std. åpen, og brukte volumet bak som kasse. Dette var ikke helt optimalt da jeg opplevde litt vibrasjoner fra eks. kabler e.l.

Jeg lurer, som deg, litt på å "hjelpe" mine gode sidehøyttalere litt med en Subwoofer, men tenker da på en relativt liten, kjapp Sub i ferdig kabinett med integrert sluttforsterker. Har ikke begynt å tenke på plassering enda.

Jeg tredde slik skumisulasjon beregnet for vannrør utenpå kablene som går opp i targabøylen på stb side, dette hjalp stort mot klirring. Høytalerene i targabøylen bruker targabøylen som resonanskammer og da er det ikke mye som skal være løst før det gir ulyder i musikken.

Har tenkt litt på å bygge en kasse i aktre styrbord hjørne i u sofaen. Men får jeg da lyden ut? Dette rommet blir jo ganske så tett når putene ligger oppå.

Jeg tredde slik skumisulasjon beregnet for vannrør utenpå kablene som går opp i targabøylen på stb side, dette hjalp stort mot klirring. Jepp, det har jeg gjort også.

Har tenkt litt på å bygge en kasse i aktre styrbord hjørne i u sofaen. Men får jeg da lyden ut? Dette rommet blir jo ganske så tett når putene ligger oppå. Da hadde jeg antagelig saget hull til høyttaleren der du tenker, og så bygget en kasse, passe stor, på baksiden av høyttaleren, inne i benken. Med passe mengde dempemateriale (glassvatt e.l.). Helt i styrbord hjørne, så du får plass til kalesjen i resten av benken (om det er der du legger den når du kjører åpent)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...