Jump to content

tips og råd vedr brukt innenbordsmotor 250-400hk


Sjeldenutpå

Recommended Posts

Nye foringer på forden må maskineres på plass, mellom 15 og 18000kr pr hull.

Topp koster mellom 15 og 20000 ferdig. Og turbo ca 6000, og så pakninger i tilleg.

Evt lager veiv råder, dersom de har tatt skade av vann.

Det blir for mye å legge ut på en motor fra 70tallet.

 

Lancing venter eg på svar mail i fra :smiley:

 

60b hadde vert flottings om det var meir effekt i den :thumbsup:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post

Tenker du på å fikse forden med tipset om Haugen Maskin?

Ja den som heiter turbo + er 250hk i.

Det er samme motor som 180 hk, men den har oppjustert pumpe, dyser, større kjølere og oljepumpe montert på registeret

vis a vis impeller og kraftige kjølerør gjennom sida i bunnpanna som går til underspyling av stempel.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post

Jeg tenker ikke så veldig i forhold til å fikse Forden eller ikke. Jeg tipser om Haugen Maskin fordi jeg tror de kan gi deg tips om hva du kan gjøre.

 

Når jeg spør om 2704ET så er det fordi jeg selv har en tilsvarende, en 2728t. Denne er vel egentlig på 200 HK, men jeg tror min er ca 225 HK. Jeg er veldig fornøyd med denne. Min ble overhalt for over 90 000,- rett før jeg kjøpte båten i 2004. Hvor fornuftig det var sånn økonomisk sett vet jeg ikke, men jeg har ihvertfall en motor jeg stoler 100% på.

 

Men lykke til.

Link to post

Tenker du på å fikse forden med tipset om Haugen Maskin?

Ja den som heiter turbo + er 250hk i.

Det er samme motor som 180 hk, men den har oppjustert pumpe, dyser, større kjølere og oljepumpe montert på registeret

vis a vis impeller og kraftige kjølerør gjennom sida i bunnpanna som går til underspyling av stempel.

 

Bare litt nysjerrig. Hva er forskjellen på din turboplus og de jeg har?? Mine heter også turbo plus, men har 300 hk.

http://www.mermaid-marine.co.uk/documents/TurboPlus.pdf

Link to post

Ja si det... Men det stemmer nok, eg meiner Engelskmannen tok ut ekstra i Mermaid. Men eg veit ikkje kva som er annerledes. Er dine nyere en 1984 kanskje? For i 1984 kom 2728 som etterkommer til 2704, og den har iallefall større porter i toppen trur eg. Kanskje du har andre topper rett og slett :-)

 

Men Iveco Marine 330 noen ? :-)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post

Du har vannkjølt turbo og ser eg.

 

Jaja....

En Volvo , rundt 90modell. 275hk. både 12 og 24 volt. 875kg inkl gear( hurth hydraulisk)

Det er de data selger viste nå... Skal sjekke meir i kveld.

Hvilken motor kan det være? Han viste ikkje kva eg spurte om, om det var en eller to-polt annlegg på motor.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post

Etter dagens kraning ut av båten, må eg nok gå grundigere til verks i å sjekke målsetting på byttemotor.

Det var mindre å gå på i høyden en ønskelig. Hadde ikkje topp og ventildeksel vert av måtte vi kanskje stroppet om og gjort ting

annerledes. Men en god erfaring å ha med seg i planlegging av innløft av byttemotor. :smiley:

 

Så nå lurer eg litt meir på om yanmar 340hk er minst i klassen kanskje....

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post

Då har eg endelig fått nummer på Ivecomotoren.... Skal eg orke å lage ennå en tråd om den ... føler eg maser...

Denne : http://www.ivecomotors.com/en-uk/Product/Marine/Pleasure/Pages/N60370.aspx motoren er det eg

vurderer nå. For de som følger med, så viser det seg at yanmaren eg vurderte, nå var opptatt.

 

Noen med kjennskap til Iveco Aifo N60 370 B

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...