Proxor Startet 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2012 Eg har vhf kurs men glemt det meste, fks om eg får motorstopp, hvordan skal eg da lissom starte på kanal 16? bare si hei, eg befinner meg (sted) og lurte på om det er noen i nerheten som kan slepe meg? eller må man mer drastisk til verks og si mayday og allt? hehe Eg har jo ingen kallenavn heller så skal eg bare si navne mitt da? Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Du finner info her: http://www.maritimradio.no sikkert lurt å lese seg opp litt og lisensen er ikke dyr, greit med lisensiert radio og kallenavn ! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 (redigert) Kall opp nærmeste kystradio, helst på arbeidskanal. Si hvem du er hva som skjer, hvor dere er, hvor mange ombord. Viktigste er at du ikke er redd for å bruke vhfen. Alle har sin stil og det funker alltid Mayday gjelder kun ved livi fare. Pan pan er alvorlig hendelse. Medico er medisinsk. Om du kaller opp kystradio og de anser at dette er mayday eller pan så kan de sende ut fex mayday relay melding. Har du mobildekning kan du også ringe 120, da kommer du til nærmeste kystradio. Få deg lisens. Koster 475 kr/år Redigert 6.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.