Jump to content

Kjøp og salg.

Kotnes

Recommended Posts

Nå har det skjedd 2 ganger at noen sier de skal kjøpe noe av meg og så hører man ikke mer. Sender IM for å avtale og stille er det. Dette blir for dumt da andre tror at gjenstanden er solgt å gidder da selvfølgelig ikke se på annonsen en gang til. For mitt vedkommende dreier dette seg om samme person. Nevner ikke navn men vedkommende har vært på båtplassen etter å ha mottat meldingen så det er ikke noen unnskyldning at man ikke har vært på nett. Veldig irriterende. Andre som har opplevd det samme ?. Sånn, nå var det sagt. :discuss:

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Nå har det skjedd 2 ganger at noen sier de skal kjøpe noe av meg og så hører man ikke mer. Sender IM for å avtale og stille er det. Dette blir for dumt . :discuss:

<{POST_SNAPBACK}>

Vis det er samme person som sier han skal ha og ikke det sjer noe og det sjer flere ganger og heller ikke svarer på IM . Ja da hadde jeg blitt passe :headbang: F%¤#¤&%#" og spurt i opent forum hvorfor han holder på sånn , enkelt og greit .Er lei av at folk bryter avtaler så vis en person på toppen av det hele ikke gidder og svare på IM så er det hva jeg hadde gjort . Så andre kan bli obs denne fyren også .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Til Kotnes

Slik skal det ikke være på baatplassen. :nonod:

Men kan det tenkes at vedkommende ikke leser IM? Har merket meg at det er en del som ikke forstår dette med IM, og kanskje ikke vet hvordan man bruker det.

I såfall kan du sende meg en IM om hvem det gjelder, så kan jeg kontakte vedkommende på email.

:sailing: Lasse

Personen det gjelder er MEG. At du henger meg ut i åpent forum for at jeg ikke svarte på din IM innen 24T får stå for din regning. At jeg etter ditt syn har dette som en vane ( å ikke svare på IM ), tar jeg til etterretning.

PS - du HAR mitt telefonnr. etter en tidligere moped / gummibåthandel, så hastet det så innmari, kunne du ringt meg..., eller sendt en mail, adressen finnes på forumet.

PS - øvrige inlegg om mine disposisjoner som person tas pr IM, tlf eller mail.

MVH

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Personen det gjelder er MEG. At du henger meg ut i åpent forum for at jeg ikke svarte på din IM innen 24T får stå for din regning. At jeg etter ditt syn har dette som en vane ( å ikke svare på IM ), tar jeg til etterrettning.

PS - du HAR mitt telefonnr. etter en tidligere moped / gummibåthandel, så hastet det så innmari, kunne du ringt meg...

MVH

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Det som er viktigt etter min mening når man poster denne typen av innlegg er att va saklig.

Hvis man legger det frem som om man ikke har fått kontakt osv. Som det blev gjort her så er det klart att man får en god del sympati, og di fleste synes det er kiipt.

Men en dag eller to må man regne med, att det tar innen man får svar på en IM. siden så har vi ju alle mulighet att sende mail til hverandre over forumet.

Jeg solgte tex. min kompressor til en på forumet her om dagen men har ikke somlet meg til att legge den i bilen og dra bortom kjøpern. Det innebærer ikke att jeg er en useriøs selger. Eller?

Nei jeg synes den hyggelige stemmningen vi har her på baatplassen ska vi verne om, og heller prøve og se att folk har en del andre saker som di må prioritere og.

Dette er ikke kritikk mot noen uten kun mine tanker og meninger

Det kan ikke tenkes at noe av problemet skyldes overgangen til nytt forum da - med ny funksjonalitet rundt IM som kanskje ikke alle har fått satt seg inn i, bug's rundt IM varsling som har blitt forbedret etter at en "patch" ble lagt inn, osv. Er det vedkommende jeg mistenker det er snakk om, skyldes det nok heller tekniske årsaker enn slurv.

Det kan ikke tenkes at noe av problemet skyldes overgangen til nytt forum da - med ny funksjonalitet rundt IM som kanskje ikke alle har fått satt seg inn i, bug's rundt IM varsling som har blitt forbedret etter at en "patch" ble lagt inn, osv. Er det vedkommende jeg mistenker det er snakk om, skyldes det nok heller tekniske årsaker enn slurv.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan jeg godt tenke meg. Jeg ser nå plutselig at jeg har en IM som jeg ikke har visst om. Med den gamle programvaren fik jeg et lydvarsel når jeg gikk inn på baatplassen, men det får jeg ikke nå lenger. Jeg har spurt i en annen tråd om det er mulig å få et lydvarsen nå også, men har ikke fått noe svar på det som jeg har klart å registrere. Har prøvd å finne ut av det selv uten resultat.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Det kan jeg godt tenke meg. Jeg ser nå plutselig at jeg har en IM som jeg ikke har visst om.  Med den gamle programvaren fik jeg et lydvarsel når jeg gikk inn på baatplassen, men det får jeg ikke nå lenger.  Jeg har spurt i en annen tråd om det er mulig å få et lydvarsen nå også, men har ikke fått noe svar på det som jeg har klart å registrere.  Har prøvd å finne ut av det selv uten resultat.

<{POST_SNAPBACK}>

Lydvarsel er ikke mulig, meg bekjent. Lasse har lagt inn en "patch" i programvaren som muligens skal bedre på funksjonaliteten rundt IM varsling. Det har vært litt forskjellige tilbakemeldinger rundt dette, men inntrykket mitt er at varsling av IM fungerer greit hos de fleste nå.

Som Dilla sier er det ikke noe standard funksjon med lydvarsling.

Bør heller ikke være nødvendig siden man blir presentert et kjempe-banner når man mottar IM.

Men jeg vet av egen erfaring at det er bugs i denne funskjonen, det er ikke alltid den vises.

Løsningen er å sette på epost-varsling av IM.

Foreløpig må alle gjøre det selv i kontrollpanelet, men jeg ønsker at dette blir obligatorisk.

Vi jobber med dette i Teknisk.

Løsningen er å sette på epost-varsling av IM.

Det er greit det, men det har jeg ikke mye glede av her på jobben. Her får vi ikke lov til å sette opp POP kontoer for annet enn e-post adressen vår her. Å få varsling til to forskjellige e-post adresser er vel ikke mulig? :confused:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Når man kjøper/selger eller driver med en eller annen form for IM dialog kan man ikke forvente å få svar umiddelbart.

Å huske å svare på en IM kan også fort gå i glemmeboka, så tolmodiget, eventuelt påminnelse etter noen dager bør være god folkeskikk framfor å poste om dette på åpent forum.

:smiley:

Meg bekjent er det ikke noe galt med IM systemet.

:sailing: Lasse

Å få varsling til to forskjellige e-post adresser er vel ikke mulig?  :confused:

Nei, men stort sett bør det vel være tilstrekkelig at man får varslingen når man kommer hjem.

Dersom man er midt oppe i f.eks. et salg og IM'er flyr frem og tilbake kan man holde ett øye med "x nye meldinger" oppe i hjørnet. (Skal rette den til "x uleste meldinger")

Men vi må selvsagt få den banner-funskjonen til å fungere 100%.

Problemet er at feilen inntreffer tilsynelatende tilfeldig, jeg har iallfall ikke funnet noe mønster i oppførselen.

Redigert av Ingar (see edit history)

Personen det gjelder er MEG. At du henger meg ut i åpent forum for at jeg ikke svarte på din IM innen 24T får stå for din regning. At jeg etter ditt syn har dette som en vane ( å ikke svare på IM ), tar jeg til etterretning.

PS - du HAR mitt telefonnr. etter en tidligere moped / gummibåthandel, så hastet det så innmari, kunne du ringt meg..., eller sendt en mail, adressen finnes på forumet.

PS - øvrige inlegg om mine disposisjoner som person tas pr IM, tlf eller mail.

MVH

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil bare nevne et dashbord som du skulle ha for X antall måneder siden. Beklager at jeg gjorde det på denne måten men akkurat der og da føltes det riktig. Nok om dette. Da legger vi denne saken død.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Personen det gjelder er MEG. At du henger meg ut i åpent forum for at jeg ikke svarte på din IM innen 24T får stå for din regning.

Ta deg sammen, mann! Det er ikke Kotnes som "henger deg ut" - han nevnte verken ditt navn eller annet som kunne identifisere hvem han snakket om. Jobben med å drite deg ut, klarte du finfint selv.

Ta deg sammen, mann! Det er ikke Kotnes som "henger deg ut" - han nevnte verken ditt navn eller annet som kunne identifisere hvem han snakket om. Jobben med å drite deg ut, klarte du finfint selv.

Inlegget var ikke til å misforstå, hvilket Kotnes bekrefter.

Hva jeg skal med dasjbord i min seilbåt, sa historien ingenting om. Leser du inlegget Lars_Herman refererer til, og klarer å legge sammen to+to, er det ikke vanskelig å se hvem han sikter til.

PS - poenget mitt, var at å henge ut follk som banditter og kjeltringer, på åpent forum, fordi de ikke svarer på en IM i løpet av 24t, virker noe..........., som ikke jeg ville gjordt i alle fall

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Jada. Hvis man er en ivrig leser av annonsemarkedet, kan man jo selvsagt tenke seg til hvem det måtte være snakk om. Men det var nok de færreste som koblet saken til denne annonsen, før personen identifiserte seg selv.

Igjen - før man kommer med beskyldninger, er det greit å sette seg inn i fakta.

Du påsto at det IKKE var mulig å identifisere meg, hvilket var direkte feil.

Suzuki

No boat needed..

Igjen - før man kommer med beskyldninger, er det greit å sette seg inn i fakta.

Du påsto at det IKKE var mulig å identifisere meg, hvilket var direkte feil.

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Før man kommer med påstander, er det en absolutt forutsetning å lære seg å lese. Jeg sa Kotnes ikke nevnte ditt navn eller annen identifisering. I det ligger det ikke at det er 100% umulig å identifisere deg på andre måter, men det gjorde nok de færreste før du selv gikk på den blemmen... Redigert av Dassic (see edit history)

Men vi må selvsagt få den banner-funskjonen til å fungere 100%.

<{POST_SNAPBACK}>

Hos meg må den være helt stabil. Jeg har aldri sett noe banner, bare x antall meldinger oppe i hjørnet.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...