Jump to content

Oljefilter til Volvo penta D67 motor, hvem kan skaffe det?

ghertzbe

Recommended Posts

Artig å se at det er flere enn jeg som har 67 motor.

Jeg kjøpte filter til D67C hos Lekang. Dvs de hadde ikke direkte cross referance til 417065, men beregnet seg fram til filtertype på grunnlag av motor- og bruksdata. Min plan var å bytte fra spalte/kniv-filteret jeg hadde til spin-on filter, men jeg har foreløpig droppet "prosjektet". Tror jeg har et ubrukt spin-on fra Lekang liggende i bua om du er interessert. Ingen garantier for at Lekang har beregnet riktig, men de pleier ikke å gjøre feil eller gamble.

Generelt er deler nesten umulig til denne motoren. En som organiserer deler til veteranlastebiler,

http://www.boffensfordonsteknik.com/ , ser ut til å kunne skaffe diverse deler nå og da.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Takk for alle innspill, tror jeg bygger om til spin on filter, om jeg finner et passende hus.

Det burde være en grei sak i og med at filterhuset nå sitter som en egen del i dørken.

Har på min vei funnet toppakningssatser flere steder + div.

EvenR4u:

Hadde du et passende hus til spin on er jeg interessert.

Yes, jeg har kit fra Lekang for ombygging til spin on, og så vidt jeg husker også to filterinnsatser/bokser. Tror kanskje vi skal gå over til IM hvis vi skal trade, så tråden ikke blir sperret av moderator.

Har du spaltefilter på motoren i dag? Svær grønn boks med en hendel på toppen som skal vris noen runder innimellom og tappeplugg i bunn?

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...